استاندار خراسان جنوبی بیان کرد:

بخش صنعت یکی از محورهای توسعه استان

۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۲۱:۰۲:۲۷
کد خبر: ۱۱۴۹۹۱۷
بخش صنعت یکی از محورهای توسعه استان
استاندار خراسان جنوبی گفت: بخش صنعت، یکی از مهمترین محورهای توسعه استان می باشد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، ملانوری با بیان این مطلب در حاشیه بازدید از صنایع کاشی و سرامیک فرزاد در شهرک صنعتی بیرجند، خاطرنشان کرد: با عنایت به اهمیت بخش صنعت، باید ضمن ادامه اقداماتی که در گذشته صورت گرفته، به شکلی برنامه ریزی کنیم که در زمینه معدن و ایجاد صنایع پایین دستی مرتبط که توجیه اقتصادی دارد نیز تلاش بیشتری صورت گیرد.
وی ادامه داد: توجه به بخش صنعت، در راستای کمک به اشتغال، تولید، معیشت و ثروت در استان با وجود ظرفیت های منحصر به فرد خراسان جنوبی، به طور ویژه دنبال می شود.
استاندار با بیان این که در بحث نگاه دولت به حوزه صنعت دو نکته مدنظر قرار دارد، اظهار داشت: موضوع اول توجه به واحدهای تولیدی فعال است که بعضاً در حین کار با مشکلاتی مواجه شده اند که باید کمک کنیم این موانع مرتفع گردد و واحدهای صنعتی بتوانند بدون وقفه به تولید و عرضه محصولات خود ادامه دهند.
ملانوری افزود: تلاش برای ایجاد واحدهای صنعتی جدیدِ دارای توجیه اقتصادی نیز از دیگر برنامه هایی است که به طور ویژه در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان این که تمام مسایل توسعه ای، فرهنگی و اجتماعی به مباحث اقتصادی گره خورده تصریح نمود: مسایل اقتصادی است که به معیشت و اشتغال کمک می کند و در نتیجه آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد.
به گفته وی؛ رشد فضای فرهنگی و نشاط اجتماعی و همچنین امنیت پایدار منطقه، همه در گرو مسایل اقتصادی است.
استاندار تأکید نمود: اگر می خواهیم استانی موفق، با نشاط ، رو به جلو و توسعه یافته داشته باشیم، باید بر مسایل معیشتی و اقتصادی اصرار ورزیم.
ملانوری با اشاره به برنامه بازدیدش از واحدهای تابعه صنایع کاشی و سرامیک فرزاد، گفت: هدف از این بازدید، اطلاع از روند فعالیت کارخانه و مسایل و مشکلاتی موجود است.
به گفته وی؛ بخشی از مشکلات در داخل استان و توسط دستگاه های اجرایی قابل حل و فصل است و بخشی نیز در سطح ملی پیگیری خواهد شد.
استاندار متذکر شد: رفع مشکلات واحدهای تولیدی و کمک به رونق آنها، باعث اعتماد بیشتر بخش خصوصی و ترغیب سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در استان می شود.
ملانوری خاطرنشان کرد: استانی به پهناوری خراسان جنوبی با ظرفیت ها و مزایای بی نظیر، فضای مناسبی برای ایجاد واحدهای صنعتی بزرگ است.
وی افزود: استقرار واحدهای صنعتی، زمینه ساز توسعه استان است و به توسعه ملی نیز کمک می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز