بهره‌برداری از نخستین مزرعه آموزشی پرورش ماهی در یاسوج

۱۳۹۹/۱۲/۲۰ - ۰۸:۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۱۴۹۹۹۹
بهره‌برداری از نخستین مزرعه آموزشی پرورش ماهی در یاسوج
مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: نخستین مزرعه آموزشی تحقیقاتی پرورش ماهیان سردآبی ویژه هنرجویان کشاورزی این استان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛هادی زارع پور در آیین بهره برداری از این طرح آموزشی و تحقیقاتی اظهار داشت: این طرح با مشارکت مرکز تحقیقات ژنتیک و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی در ۲ حوضچه ویژه آموزش عملی هنرجویان هنرستان کشاورزی راه اندازی شده است.

وی افزود: هنرجویان هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی(ره) از ظرفیت این مرکز آموزشی در تلفیق فعالیت‌های عملی و تئوری استفاده می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه باید ۵۰ درصد دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش سوق داده شوند.

زارع پور از روند تولیدی کردن هفت هنرستان در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و عنوان کرد: با تولیدی کردن هنرستان‌ها علاوه بر آموزش عملی هنرجویان زمینه کمک به اشتغال و درآمدزایی آنان نیز فراهم می‌شود.

وی ابراز داشت: یک هکتار زمین در منطقه مختار یاسوج برای فعالیت هنرجویان ۲ رشته شیلات و گیاهان دارویی نیز اختصاص یافته است.

رئیس مرکز تحقیقات ژنتیک و اصلاح ماهیان سردابی شهید مطهری یاسوج هم گفت: این مرکز تحقیقات تنها مرکز فعال در زمینه اصلاح نژاد ماهی قزل آلا در کشور است.

محمد میثم صلاحی افزود: کهگیلویه و بویراحمد رتبه سوم تولید ماهیان سردآبی در کشور را دارد و اجرای آموزش‌های عملی ظرفیتی برای اشتغال و افزایش تولید ایجاد کرده است.

وی افزود: با بهره گیری از توان علمی نیروهای انسانی ماهر و  استفاده از پیشرفته‌ترین و مجهزترین دستگاه‌های آزمایشگاهی  می توان در این مرکز ضمن تسریع در فرایند چرخه تکثیر و تولید ماهیان سردابی، آموزش‌های لازم را برای ارتقاء دانش تخصصی به دانش‌آموزان ارائه داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز