ارزآوری ۷۰۰ میلیون دلاری صادرات از خراسان جنوبی

۱۳۹۹/۱۲/۲۸ - ۱۳:۳۱:۵۳
کد خبر: ۱۱۵۴۴۱۷
ارزآوری ۷۰۰ میلیون دلاری صادرات از خراسان جنوبی
کالا‌های صادراتی از گمرکات خراسان جنوبی، ۶۹۹میلیون و ۸۶۷هزار دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، مدیرکل گمرکات استان گفت: در ۱۱ماه گذشته ۳میلیون و ۱۶۴هزار و ۶۰۱تُن ارزآوری ۷۰۰ میلیون دلاری از خراسان جنوبیکالا از این گمرکات به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۶۶درصد و از لحاظ وزن ۲۷درصد افزایش داشته است.

حسن رحیمی زاده افزود: از این میزان صادرات از گمرکات خراسان جنوبی ۱۳۰میلیون و ۳۶۷هزار و ۶دلار مربوط به خراسان جنوبی و ۵۶۹میلیون و ۵۰۰هزار و ۶۰۱دلار نیز مربوط به کالا‌های سایر استانها بوده است.

وی عمده اقلام صادرات قطعی گمرک استان در این مدت شامل صیفی جات، سیمان، روغن سوخت تقطیری، هیدروکربن حاصل از بازیافت خاک‌های مستعمل رنگ بر، هیدروکربن سبک، مشتقات نفتی، کود، پروفیل، شیشه، ایزوگام، کاشی و سرامیک، گازوئیل، نخود آبگوشتی، نمک و تخم مرغ خوراکی بوده است که به کشور افغانستان، عراق، ترکیه، آذربایجان و تایوان صادر شده است.

مدیرکل گمرکات استان از کاهش ۹۴درصدی واردات در این مدت خبر داد و گفت: ۷۴۶تُن کالا به ارزش یک میلیون و ۹۷۹هزار دلار از گمرکات استان وارد کشور شد که قطعات مربوط به خط تولید کاشی، بذر یونجه، بذر گیاهان دارویی و علوفه و سبزیجات، موز، لوازم یدکی، زغال سنگ شسته نشده و ماسک جراحی از مهمترین آنهاست که از کشور‌های چین و همسایه وارد شدند.

رحیمی زاده همچنین با اشاره به افزایش ۹۱۵درصدی ترانزیت کالا از مرز ماهیرود خراسان جنوبی گفت: در یازده ماه سال جاری ۵هزار و ۳۰۹دستگاه کامیون با وزن ۱۶۵هزار و ۷۱تن از کشور اندونزی، چین، ترکمنستان، هندوستان، امارات، روسیه و ترکیه از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز