توجه ویژه به گونه های جدید در کشت های گلخانه ای

۱۴۰۰/۰۱/۱۹ - ۱۸:۰۸:۴۳
کد خبر: ۱۱۶۲۱۱۳
توجه ویژه به گونه های جدید در کشت های گلخانه ای
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بر توجه ویژه به گونه های جدید در کشت های گلخانه ای تأکید کرد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ فرهادی با تأکید بر این مطلب در کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات کشاورزی سال ۱۴۰۰ گفت: کشت گلخانه ای، یکی از راهکارهای مدرن برای مبارزه با سرما، گرما و کم آبی است، لذا در استان ما که اقلیمی کم بارش دارد و ما با مشکل کم آبی رو به رو هستیم، احداث گلخانه می تواند بهترین گزینه برای تولید میوه و سبزیجات در این منطقه باشد.
وی تأکید کرد: افزایش تولید در واحد سطح، تولید بیش از یک محصول در سال و بهبود کیفیت محصول تولیدی از مهمترین مزایای کشت های گلخانه ای است.
معاون استاندار تصریح نمود: کشاورزی در گلخانه نسبت به کشاورزی در فضای آزاد و در زمین های کشاورزی دردسر و مشکلات کمتری دارد و علاوه بر این بازه زمانی به ثمر نشستن و برداشت محصولات نیز نسبت به کشاورزی سنتی، در کشت های گلخانه ای کوتاه تر  می باشد.
فرهادی با اشاره به سودآوری کشاورزی گلخانه ای ادامه داد: سود کشت های گلخانه ای گاه ده‌ها برابر کشاورزی معمولی است.
وی متذکر شد: با توجه به شرایط منطقه، خشکسالی های مکرر، بادهای ۱۲۰ روزه، سرمای ناگهانی در برخی فصول و آفت های خاص، بهتر این است که کشت در فضای گلخانه بیش از گذشته ترویج شود.
در این جلسه بعد از ارائه گزارش اداره کل هواشناسی مبنی بر پیش بینی وضعیت جوی استان، گزارش سازمان کشاورزی درخصوص پیش بینی وضعیت خشکسالی و گزارش عملکرد یکساله مخاطرات بخش کشاورزی ، گزارش اداره کل دامپزشکی در زمینه خسارت های آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به واحدهای مرغداری و گزارش جهاد کشاورزی در خصوص حمله احتمالی ملخ های صحرایی به استان مقرر شد؛ موارد پیشنهادی در خصوص پیامدهای خشکسالی در محصولات زراعی و باغی از طریق وزارت جهاد کشاورزی پیگیری شود.
گسترش کشت  گلخانه ای با هدف تولید محصولات جدید از دیگر مصوبات این جلسه بود.
آماده باش دستگاه ها و پیگیری موارد در خصوص احتمال حمله ملخ های صحرایی و خسارت هایی که به همراه خواهد داشت از طریق وزارت کشاورزی، پیگیری اعتبارات بحران، تأمین آب شرب و دام عشایر با همراهی شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب استان با اداره کل امور عشایری و لزوم همکاری کلیه دستگاه ها  با اداره کل محیط زیست استان درخصوص حفظ محیط زیست و  حیات وحش از دیگر مصوبات این جلسه بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز