بهره مندی ۷۰ روستا از اجرای طرح هادی در سال جاری

۱۴۰۰/۰۱/۱۹ - ۱۸:۲۰:۲۸
کد خبر: ۱۱۶۲۱۱۸
بهره مندی ۷۰ روستا از اجرای طرح هادی در سال جاری
۷۰ روستای خراسان جنوبی امسال در صورت تخصیص اعتبار از طرح هادی روستایی بهره مند می‌شوند.
به گزارش برنا خراسان جنوبی،  مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در نشست خبری که مناسبت سالگرد تاسیس بنیاد مسکن و افتتاح حساب صد امام در سال ۱۳۵۸ برگزار شد، گفت: برای ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانواری که در استان وجود دارد طرح هادی تهیه شده و تا کنون برای ۵۶۸ روستا نیز این طرح اجرایی شده است.

علی اصغر آسمانی مقدم  با بیان اینکه اجرای طرح هادی موجب رونق روستا، تغیی و تحول در فضای فیزیکی روستا و جذب گردشگر و دوستداران طبیعت به روستا می شود، افزود:  با توجه به تخصیص اعتبارات استانی و ملی، هرچه قدر اعتبارات بیشتر باشد روستا‌های بیشتری شامل این طرح می‌ شوند.

آسمانی مقدم در خصوص مقاوم سازی خانه‌های روستایی استان نیز گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۵، ۵۱ و دو دهم درصد واحد‌های روستایی در مقابل حوادث طبیعی مثل زلزله مقاوم سازی شده و از ۴۸ و هشت دهم درصدی که خانه‌های مقاوم ندارند می‌خواهیم با اخذ تسهیلات کم بهره با بازپرداخت ۱۵ ساله از بنیاد مسکن نسبت به مقاوم سازی خانه‌های خود اقدام کنند.

وی با اشاره به بازسازی بافت چهار روستای فورگ درمیان، خور خوسف، نایبند طبس و چنشت سربیشه گفت: برای بازسازی این چهار روستا ۴ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که عملیات اجرایی دو روستای چنشت و نایبند تا پایان امسال به پایان می‌رسد. 

وی در خصوص اجرای طرح مسکن شهری برای اقشار کم درآمد نیز گفت: تا کنون حدود ۳ هزار و ۵۰۰ واحد برای این افراد ساخته شده و در اختیار مردم قرار  گرفته و در حال حاضر نیز تعدادی در دست ساخت است که اگر امسال به بهره برداری برسد برای در اختیار گذاشتن به افراد واجد شرایط اطلاع رسانی خواهد شد.

آسمانی مقدم افزود: ثبت نام ۶ هزار و ۵۷۶ نفر برای طرح اقدام ملی در ۳۱ شهر کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در استان انجام شده که از این تعداد ۳ هزار و ۲۵ نفر تایید نهایی شدن  و ۲ هزار و ۸۸۹ نفر ،  ۴۰ میلیون تومان مبلغ اولیه را واریز کرده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز