شناسایی عامل تشویش اذهان عمومی در خراسان جنوبی

۱۴۰۰/۰۱/۲۵ - ۱۳:۰۰:۴۰
کد خبر: ۱۱۶۵۰۷۱
شناسایی عامل تشویش اذهان عمومی در خراسان جنوبی
رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری فردی که اقدام به انتشار اکاذیب و تشویش اذهان عمومی در خصوص واکسن کرونا در فضای مجازی کرده بود، خبر داد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی رصد و پایش شبانه‌روزی فضای مجازی توسط کارشناسان این پلیس، کانال تلگرامی شناسایی که اقدام به تشویش اذهان عمومی و دعوت از افراد برای نزدن واکسن کرونا می‌کرد که پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ محمد پور با بیان اینکه کانال مورد نظر با انتشار اخبار دروغ موجب تشویش اذهان عمومی و برهم زدن امنیت و آرامش جامعه شده بود، گفت کارشناسان پلیس فتا در اقداماتی فنی و تخصصی توانستند متهم را در فاصله زمانی کوتاه شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی، وی را دستگیر کنند.

وی افزود: در تحقیقات به عمل آمده از متهم، ابتدا منکر هرگونه جرم انتسابی بود ولی در نهایت با مشاهده مدارک، مستندات و ادله جمع آوری شده توسط کارشناسان این پلیس به جرم خود اعتراف کردکه متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: هموطنان عزیز ضمن بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات خود در خصوص آثار و تبعات جرائم ویژه فضای مجازی و قوانین و مجازات مربوط به آن، از انجام اقدامات خلاف قانون و عرف جدا خودداری نمایند و در صورت برخورد با این گونه موارد به هیچ عنوان نسبت به بازنشر آن اقدام نکنند.

سرهنگ محمد پور از شهروندان درخواست کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌‌ موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز