۱۰۰ هزار نمونه گیری در چهارمحال و بختیاری

۱۴۰۰/۰۲/۰۴ - ۱۱:۲۴:۰۴
کد خبر: ۱۱۶۹۵۶۶
۱۰۰ هزار نمونه گیری در چهارمحال و بختیاری
از ابتدای شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار و ۲۷ مورد نمونه گیری تست کووید ۱۹ انجام شده است.

به گزارش برنا؛ جزایری میزان، رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت:  از ابتدای شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار و ۲۷ مورد نمونه گیری تست کووید ۱۹ انجام شده است و در این مدت ۹۰۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

میزان ابتلا به بیماری کرونا در مردان را ۵۱ درصد و در زنان را ۴۹ درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه تراکم جمعیت بیشتر افزایش موارد ابتلا به بیماری را به دنبال دارد، میزان شیوع بیماری کرونا در شهر‌های چهارمحال و بختیاری ۸۲.۵ درصد و در روستا‌های استان ۱۷.۵ درصد است.

او افزود: همچنین شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی در گروه سنی ۱۶ تا ۴۵ سال حدود ۵۴.۹ درصد و در گروه سنی ۵ تا ۱۵ سال نسبت به نوع ووهان افزایش داشته است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری میزان مرگ و میر‌های ناشی از کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری را کمتر از میانگین کشوری معادل ۲.۵ درصد و میزان بهبودی بیماران را نیز قریب به ۹۰ درصد گزارش کرد.

جزایری اضافه کرد: طی هفته اخیر موارد بستری ناشی از کرونا در مراکز درمانی ۵۳۱ مورد بود که نسبت به قبل ۳۲ درصد افزایش هفتگی داشته است.

او با تأکید بر تداوم اعمال محدودیت‌های کرونایی افزود: سونامی چهارم کووید۱۹ رکورد موج سوم بیماری را از یک هزار و ۱۰۱ مورد ابتلا به دو هزار و ۶۵۸ مورد بیمار کرونایی در استان شکسته شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز