مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب منطقه ای گلستان خبر داد:

پیش بینی وقوع خشک ترین سال آبی نیم قرن اخیر در گلستان

۱۴۰۰/۰۲/۰۵ - ۱۵:۰۸:۴۶
کد خبر: ۱۱۷۰۳۰۷
پیش بینی وقوع خشک ترین سال آبی نیم قرن اخیر در گلستان
مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب منطقه ای گلستان گفت: پیش بینی میشود اگر شرایط بارش در ماه های آتی به این شکل ادامه یابد ممکن است با خشک ترین سال آبی نیم قرن اخیر روبه‌رو شویم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ حسین دهقان در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: مجموع بارندگی در استان گلستان طی ۷ ماهه اخیر ۲۴۴ میلیمتر بوده است که این آمار در مقایسه با متوسط دوره بلند مدت ۳۲ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: کاهش فوق از بعد زمانی و مکانی از توزیع یکنواختی برخوردار نیست زیرا در برخی از ماه ها از جمله بهمن ۹۹ و فروردین ۱۴۰۰ شرایط بسیار خشکی را سپری کردیم و در اسفند ماه ۹۹ بارندگی در حد نرمال وجود داشت اما به صورت تجمعی دوره خشکی در گلستان سپری شد و شرایط بارش به هیچ وجه مناسب نیست.

وی افزود: گلستان به لحاظ کاهش مقدار بارش در ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ در جایگاه پنجم کشوری قرار دارد.

دهقان افزود: متاسفانه گلستان در ۷ ماهه سال آبی جاری در دوره ۴۶ ساله به لحاظ کم بارشی رتبه دوم را دارد که این موضوع اگر با افزایش تعداد چاه ها و افزایش حجم بهره برداری از چاه ها و افزایش جمعیت مقایسه شود در حال تجربه کم بارشی مشابه سال ۶۱-۶۲ هستیم.

وی ادامه داد: پیش بینی میشود اگر شرایط بارش در ماه های آتی به این شکل ادامه یابد ممکن است با خشک ترین سال آبی نیم قرن اخیر روبه‌رو شویم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز