با حضور مسئولان؛

تلألو مهربانی بانک قرض الحسنه مهر ایران با اهدای ۳۰۳ قلم تجهیزات پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی استان در مبارزه با کرونا

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۱:۵۴:۵۳
کد خبر: ۱۱۸۰۱۱۴
تلألو مهربانی بانک قرض الحسنه مهر ایران با اهدای ۳۰۳ قلم تجهیزات پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی استان در مبارزه با کرونا
آیین رو نمایی از اقلام اهدایی بانک مهرایران استان مرکزی با حضور دکتر جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، دکتر بختیاری فرماندار اراک، زارعی معاون سیاسی و امنیتی فرماندار، جیریایی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و عظیم حسین آبادی مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران برگزار شد.

به گزارش برنا اراک، در ابتدای این مراسم عظیم حسین آبادی ضمن تبریک عید سعید فطر گفت: امیدوارم این اقدام خیرخواهانه به دیگر بانکها و ادارات سراسر کشور تسری پیدا کند و با همدلی و همیاری کلیه مسوولان بتوانیم بر بیماری کرونا فایق آمده و با کمکهایی هر چند کوچک گامی بلند در راستای سلامت اقشار مختلف جامعه برداریم؛ تا هر چه زودتر شراین بیماری منحوس از سر کشور و جهان رفع شود.

 

حسین آبادی با بیان اینکه رفع بیماری کرونا نیازمند مشارکت جمعی مدیران و مسوولان است، گفت: اهدای دستگاه های پیشگیری ، تشخیص و درمان بیماری کرونا در راستای همدلی وهمراهی با کادر زحمتکش درمان درسراسر کشوراست ودراین راستا بانک قرض الحسنه مهر ایران بالغ بر 130 میلیارد ریال از محل درآمدهای حاصل از جریمه دیر کرد اقساط، اقدام به خرید 15هزار قلم تجهیزات پزشکی کرده که سهم استان 420 میلیون تومان بوده است. 

وی ادامه داد: اقلام و تجهیزات پزشکی اهدایی بانک قرض الحسنه مهر ایران دراستان مرکزی شامل : 19 دستگاه اکسیژن ساز با پایه حمل و نقل، 132 تب سنج لیزری،132 اکسیژن سنج،20 دستگاه ضد عفونی محیط و فضا با اشعه فرا بنفش است.

حسین آبادی در ادامه گفت: کادر درمان بی وقفه 15 ماه در خط مقدم مقابله با کرونا ایثار و فداکاری کردند که جای تقدیرو تشکر دارد و بانک نیز تسهیلاتی را در قالب تسهیلات کرونا به عزیزان پرداخت کرده است؛ هر چند زحمات شبانه روزی آنهاقابل جبران نیست. 

وی ادامه داد: بانک قرض الحسنه مهر ایران همواره و درموقعیت های مختلف نظیر زلزله کرمانشاه، سیل، ساخت مدرسه واحداث مراکز بهداشتی... در کنارهموطنان عزیز بوده تا در حوزه مسولیت های اجتماعی خود گام بردارد که البته درطرح شهید قاسم سلیمانی این امر ویژه تر دیده شده است. 

مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: امیدوارم علاوه بروظایف اصلی بانک که اعطای تسهیلات قرض الحسنه به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه است که متاسفانه ازشرایط اقتصادی خوب و مناسبی برخوردار نیستند، نقدینگی را مدیریت کرده و با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه یاری گر مردم باشیم که رسیدن به این هدف نیازمند همکاری و مشارکت خیرین و مدیران بخش های خصوصی و دولتی می باشد تا منابع سرگردان را به سمت قرض الحسنه هدایت وتسهیلات بیشتری به افراد ضعیف جامعه پرداخت کنیم.

حسین آبادی با ارایه گزارشی ازعملکرد بانک قرض الحسنه مهر ایران دراستان، گفت: در استان مرکزی بیش از 14500 میلیارد ریال منابع در اختیار داریم که مبلغ 11هزار میلیارد ریال قرض الحسنه دراختیارمتقاضیان قرار گرفته است ، شایان ذکراست بیشترین وام قرض الحسنه در سیستم بانکی استان را بانک قرض الحسنه مهر ایران پرداخت کرده است. طبق این آمار امروز به بیش از250 هزار نفر تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است که از این تعداد 12000 مدد جوی کمیته امداد از این تسهیلات بهره مند شده اند.

 

در ادامه این نشست خبری دکتر بختیاری فرماندار شهرستان اراک ضمن تبریک عید سعید فطر و قدردانی از اقدام خدا پسندانه بانک مهر ایران گفت: کار خیر را باید تبلیغ کرد. بانک قرض الحسنه مهر ایران با این حرکت فرهنگی خود موجب شد جریمه های اقساط به جامعه وخود مردم بازگشته و در مسیر حفظ و ارتقاع سلامت کشور هزینه شود.

وی با بیان اینکه کمک به سیستم درمان کشور یک حرکت فرهنگی است، گفت: این اقدام بانک مهر ایران کمک به اقشارمختلف جامعه بوده و در شرایط کنونی رفع نیاز فوری مردم است؛ اقدام این بانک بسیار پسندیده و ارزشمنداست. 

بختیاری افزود: این روزها همه به اهمیت کمبود اکسیژن و نبود دستگاه های اکسیژن سازدر کنار بیمارکرونایی پی برده ایم و به همین دلیل ارزش این کار خدا پسندانه بانک مهر ایران را ارج می نهیم. 

فرماندار اراک همچنین از دکتر جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی استان تقدیر و تشکر کرد و گفت: دکتر جمالیان انصافا خوش درخشید و کارنامه خوبی در برخورد و مواجهه با این بیماری منحوس داشتند؛ بطوریکه در کلیه مراکز درمانی استان از بیمارستان ها تا پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت خدمات قابل قبول و خوبی را ارائه دادند. 

وی افزود: من به عنوان کسی که در سیستم بوده و آموزش دیده است؛عملکرد دانشگاه علوم پزشکی استان را بسیارعالی و قابل دفاع ارزیابی می کنم.

بختیاری گفت: استان مرکزی در مسیر مواصلاتی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور قرار دارد و به همین دلیل ترددهای زیادی در استان صورت می گیرد و بر این اساس کنترل بیماری کرونا بسیاردشوارتر می باشد که خوشبختانه استان دراین زمینه بوده است. 

وی افزود: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان 90 درصد است که باید از مردم وهمکاری اصناف و کلیه مسوولان تشکر و قدردانی کرد. 

فرماندار اراک در پایان گفت: فرمانداری این آمادگی را دارد که کلیه امکانات خود را برای حفظ سلامت جامعه بسیج کند تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم. 

 

در ادامه دکتر جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ضمن تبریک عید سعیدفطر گفت: آقای حسین آبادی همواره دغدغه سلامت مردم استان را دارند و بسیار دلسوز و همراه مجموعه  بهداشت و  درمان استان هستند که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

وی افزود: اقدام فرهنگی  بانک قرض الحسنه مهر ایران در بحث مبارزه با کرونا که موجب روحیه مضاعف در پرسنل و من خواهد شد؛ بسیار قابل تقدیر و تشکر است و امیدواریم در سایر بانکها وادارات نیز شاهد چنین اقدامات ارزشمند و انسان دوستانه ای باشیم. 

دکتر جمالیان در ادامه به شرایط کنونی کرونا دراستان اشاره کرد و گفت: در موج آخر کرونا در استان مرکزی بیشترین میزان بستری را داشتیم این در شرایطی بود که دردیگراستان ها حتی در تهران وضعیت بستری از ما بهتربود.

وی افزود: برای مدیریت موج چهارم کرونا دراستان از روش غیر بستری استفاده کرده وبا رساندن کپسول اکسیژن درب منازل بیماران را تحت مراقبت قرار دادیم. 

 رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در حال حاضردر شیب نزولی موج چهارم کرونا قرار داریم که باید از کلیه پرسنل زحمتکش درمان که روزهای سختی را می گذرانند؛ تشکر و قدردانی کنم. 

جمالیان ادامه داد: با مشورتی که با آیت اله دری نجف آبادی انجام شده؛ مقررشد فطریه مردم عزیزبرای بیماران نیازمند مبتلا به بیماری کرونا اختصاص پیدا کند. 

وی سرعت واکسیناسیون دراستان‌ها را خوب ارزیابی کرد و گفت: واکسیناسیون در استان با سرعت خوبی انجام می شود و بطور رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی در پایان مجددا از همکاری  بانک مهر ایران تقدیر و تشکر کرد و گفت: این گونه حرکات فرهنگی روح تازه ای به کالبد بهداشت و درمان استان می‌دمد.

بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای مسئولیت های اجتماعی خود در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در یک اقدام خیرخواهانه و انسان دوستانه تعداد 15 هزار قلم اقلام پزشکی مورد نیاز جهت بهبود بیماران کرونایی تحویل وزارت بهداشت و درمان کشور داد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز