واکسینه شدن ۷۰ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال در استان بوشهر

۱۴۰۰/۰۳/۰۲ - ۱۱:۲۷:۵۲
کد خبر: ۱۱۸۲۶۶۶
واکسینه شدن ۷۰ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال در استان بوشهر
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ۷۰ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال استان بوشهر واکسن کرونا دریافت کردند.

به گزارش برنا؛ عبدالمحمد خواجه‌ئیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: واکسن برای همه افراد بالای ۸۰ سال استان موجود است.

او افزود: در ادامه طرح واکسیناسیون ۷ هزار و ۴۰۳ نفر معادل ۶۷٫۳ درصد از افراد بالای ۸۰ سال در استان واکسن کرونا دریافت کردند.

خواجه ئیان گفت: تاکنون در استان بوشهر ۲۷ هزار و ۱۱۳ نفر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که از این تعداد ۵ هزار و ۶۵۹ نفر هر دو مرحله تزریق کردند و این مهم در قشر‌های مختلف بر اساس سند ملی واکسیناسیون ادامه دارد.

او با بیان اینکه به ۳ هزار و شش نفر معادل ۴۳٫۷ درصد افراد ۷۵ تا ۸۰ سال استان واکسن تزریق شده است افزود: هزار و ۸۷۹ نفر از بیماران مزمن، سرطانی، ام‌اس، دیالیز نیز واکسن کرونا دریافت کردند.

خواجه ئیان از اجرای طرح واکسیناسیون کرونا به صورت خودروی خبر داد و بیان کرد: ۱۶ مرکز تجمیعی و یک مرکز خودرویی برای دریافت واکسن در استان راه‌اندازی شده به طوری که مرکز خودرویی بوشهر یکی از ۸ مرکز خودرویی دریافت واکسن کرونا در کشور است.

او با بیان اینکه محموله‌های جدید واکسن کرونا به استان بوشهر ارسال‌شده است اظهار کرد: برای ایمن‌سازی جامعه در برابر بیماری کرونا اقدامات مهم در حال اجراست.

خواجه ئیان با بیان اینکه همه کادر درمانی و بهداشتی استان بوشهر بر اساس سند ملی واکسیناسیون واکسن کرونا دریافت کرده‌اند افزود: بیماران مزمن هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، پیوند اعضا، ام. اس، بیماران سرطانی، معلولان، پاکبانان و کادر‌های مختلف نظام پزشکی واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز