نحوه جلوگیری از عرق کردن بیش از حد در این گرما

۱۴۰۲/۰۳/۰۶ - ۱۵:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۱۸۷۳۹۴
نحوه جلوگیری از عرق کردن بیش از حد در این گرما
طی مطالعات مختلف روش جلوگیری از عرق کردن بیش از حد در کف دست ها، پیدا شد. با تزریق مقدار معینی سم بوتولینوم در هر کف دست، برای 4 تا 12 ماه عرق کردن کف دست در این بیماران متوقف شد.

به گزارش برنا؛ قسمت هایی از بدن که بیشتر عرق می کنند زیر بغل و اطراف سینه هاهستند.

افرادی که بیش از حد عرق می کنند، می توانند (1)Drysol را به زیر بغل خود بمالند که در این صورت برای مدت یک هفته عرق نخواهند کرد.

بسیاری از مواد ضد عرق حاوی آلومینیم هستند. آلومینیم سومین ماده ای است که در سطح زمین به مقدار زیاد وجود دارد و بدون خطر است.

دیده شد در مغز افرادی که به علت بیماری آلزایمر فوت کرده بودند، مقادیر زیادی آلومینیم وجود دارد ، اما در مجموع بافت های آسیب دیده دارای آلومینیوم بالایی هستند. پس افزایش آلومینیم در مغز این افراد به علت آسیب بافت ها بوده است نه علت ایجاد بیماری.

بعضی افراد وقتی می خواهند در جمعی صحبت کنند، عصبی شده و به شدت عرق می کنند. خوردن قرص20 میلی گرمی (2)inderal نیم ساعت قبل از سخنرانی می تواند از عرق کردن شما جلوگیری کند.

همچنین می توانید از وسیله ای بنام Drionic استفاده کنید که این وسیله دارای یک صفحه کاغذی مرطوب مخصوص است که می توانید کف دست یا پای خود را به روی آن بمالید یا آن را به زیر بغل خود بمالید که تا 6 هفته از عرق کردن شما جلوگیری می کند.

(3)Scopolamine نیز می تواند از عرق کردن جلوگیری کند، ولی می تواند باعث سرگیجه شود، بنابراین بایستی به مقدار خیلی کم مصرف شود.

قرص 15 میلی گرمیPropanthelin نیز برای چند ساعت مانع از عرق کردن می شود ولی آن نیز می تواند باعث سرگیجه شود.

عرق کردن بیش از حد می تواند به دلیل عفونت، استرس، کاهش هورمون های جنسی باشد یا اینکه مسئله ای طبیعی باشد.

وقتی دمای بدن شما بالا می رود، جریان خون گرم به مغز شما رفته و باعث می شود خون بیشتری به سمت پوست شما جریان یافته و عرق کنید. وقتی ورزش می کنید یا اگر عفونتی داشته باشید، دمای بدن شما به طور طبیعی افزایش می یابد.

اما اگر مقدار هورمون های بدنتان کاهش پیدا کند، بدون افزایش دمای بدن، عرق خواهید کرد. مثلاً هورمون استروژن در خانم های یائسه به مقدار زیادی کاهش می یابد و باعث عرق کردن آنها می شود که اصطلاحاً آن را " گُرگرفتگی" می گویند. در مردان نیز همین مکانیسم عمل وجود دارد بدین صورت که وقتی برای درمان سرطان پروستات، هورمون های جنسی را در بدنشان کاهش می دهند، باعث افزایش عرق کردن آنها می شود.

پی نوشت :

(1) محلول 20 درصد کلرید آلومینیم در الکل

(2) همان پروپرانولول خوراکی است که برای درمان فشار خون، آنژین صدری و لرزش بدن تجویز می شود.

(3) ماده ای است که از گیاهان بدست می آید و بعنوان داروی آرام بخش مصرف می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز