معاون وزیر:

۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری  مطلوب راه‌های شریانی کشور نیاز است

۱۴۰۰/۰۳/۳۰ - ۱۲:۴۹:۰۶
کد خبر: ۱۱۹۵۶۸۹
۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری  مطلوب راه‌های شریانی کشور نیاز است
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: ۱۰ هزار کیلومتر از ۳۵ هزار کیلومتر راه‌های اصلی کشور خرابی شدید دارد و باید عملیات ترمیمی برای آن‌ها انجام شود.

به گزارش برنا از اراک،  داریوش امانی  در حاشیه بازدید از راه‌های خمین در جمع خبرنگاران، افزود: ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری  مطلوب راه‌های شریانی کشور نیاز است.
وی بیان کرد: انتظار می‌رود با تخصیص به‌موقع اعتبارات پیش‌بینی شده در مجلس شورای اسلامی، یک سوم تا نیمی از این جاده‌های مشکل‌دار کشور روکش آسفالت شود و خرابی‌ها و نقاط  پرحادثه رفع شود.
رئیس سازمان راهداری اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد از بار، ترانزیت و مسافر از طریق این راه های شریانی و اصلی جابجا می شوند.
 امانی گفت: تعهد دولت در توسعه راه‌های روستایی، ایمن سازی مسیرهای روستایی دارای بیش از ۲۰ خانوار است و اعتبارات خوبی امسال برای تحقق این مهم به خانه ملت پیشنهاد شد.
وی اضافه کرد: پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای نگهداری و توسعه راه‌های روستایی مصوب شده و تمام اعتبارات ملی راه روستایی به اعتبار استانی تبدیل شده است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به بازدید از چند راه مواصلاتی شهرستان خمین، گفت: ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این راه‌ها نیاز است که بخشی از این اعتبار تخصیص یافته و بخشی دیگر به استان ابلاغ می‌شود.
امانی ادامه داد: پیگیری برای افزودن اعتبار ویژه به‌منظور روکش آسفالت راه‌های مواصلاتی این شهرستان به منابع موجود در دست انجام است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: عملیات اجرایی جاده رباط مراد به خمین و پل نیمه کاره میان رودان در این مسیر با اعتبارات استانی شروع شده که به‌دلیل کمبود اعتبار استانی پیشرفت کندی دارد و به همین دلیل اعتبار ملی برای تکمیل آن تخصیص می‌یابد.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: عملیات اجرایی جاده خمین به محلات از طرح‌های فعال است که مرحله دوم آن از سوی راهداری استان آغاز می‌شود تا اعتبار ویژه ‌ی برای آن تخصیص پیدا کند.
امانی با اشاره به اینکه راه‌های روستایی اعتبار ملی ندارند، تاکید کرد: راه‌های روستایی می‌توانند از اعتبارات استانی استفاده کنند و سازمان راهداری در قالب طرح ابرا از ماشین‌آلات خود برای زیرسازی راه‌های روستایی دارای ۲۰ خانوار استفاده کند.

معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سفر به جنوب استان مرکزی  از جاده رباط مراد به خمین و پل نیمه کاره میان رودان و مسیر  خمین به الیگودرز بازدید کرد و در سفر به دلیجان زیرگذر نراق، ورودی قطب بوعلی و رمپ های ورودی برخی روستاهای این شهرستان را بررسی کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز