مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی:

پنج شهر و بیش از ۲۰۰ روستا در آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز آبی/تنها با ۱۵ درصد صرفه جویی قطعی آب نخواهیم داشت

۱۴۰۰/۰۳/۳۱ - ۱۵:۵۵:۳۶
کد خبر: ۱۱۹۶۳۹۸
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت:امسال به دلیل کاهش ۲۵ درصدی بارندگی ها، پنج شهر تبریز، مرند، میانه، بستان آباد و سهند در تنش آبی قرمز قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علیرضا ایمانلو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وضعیت آبی روستاهای استان نیز آنچنان مطلوب نیست و متاسفانه بیش از ۲۰۰ روستای استان در وضعیت قرمز آبی قرار دارد.

وی گفت: برای پیشگیری از مشکل قطعی آب، صرفه جویی در کل استان به خصوص در این شهرها ضروری است.

ایمانلو با اشاره به اینکه برای تامین آب شرب کلانشهر تبریز مجبور به حفر چاه می شویم، گفت: تاکنون حدود ۹۰ میلیارد تومان برای حفر چاه در کلانشهر تبریز هزینه کرده ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: مردم استان در طول شبانه روز ۷۰ لیتر مازاد بر الگوی مصرف آب دارند و اگر ۱۰ تا ۱۵ درصد صرفه جویی در مصرف آب داشته باشیم مشکلی در تابستان پیش رو نخواهیم داشت و آب نیز قطع نمی‌شود.

ایمانلو اظهار کرد: میانگین مصرف آب در کشور ۱۵۰ لیتر در شبانه روز است در حالی که در آذربایجان شرقی میزان مصرف شبانه روز به ۲۲۰ لیتر رسیده و ۷۰ لیتر مصرف اضافی داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی افزود: یکی از اصلی ترین دلایل قطعی آب به قطع برق مربوط می شود چراکه قطعی برق باعث خاموش شدن پمپ‌های آب و در نتیجه قطعی چندساعته آب شُرب می‌شود.

وی با اشاره به افزایش میزان مصرف آب در پی شیوع بیماری کرونا گفت: اسفند ۹۸ با همه گیری بیماری کرونا مصرف آب به یکباره با ۳۸ درصد افزایش روبرو شد و در حال حاضر به ۱۵ درصد کاهش یافته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز