استاندار مرکزی:

بحران تامین برق جدی است / ایران پنجمین مصرف کننده برق دنیا است

۱۴۰۰/۰۴/۰۲ - ۱۰:۴۸:۲۸
کد خبر: ۱۱۹۷۱۱۳
بحران تامین برق جدی است / ایران پنجمین مصرف کننده برق دنیا است
استاندار مرکزی گفت: بحران تامین برق جدی است و به‌همین منظور برق صنایع پرمصرف این استان از ساعت ۱۲ امروز ( چهارشنبه) قطع می‌شود.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده در نشست کارگروه گذر از پیک مصرف برق ۱۴۰۰ استان مرکزی در اراک، افزود: برخی صنایع استان مرکزی با وجود مصرف بالای برق، همکاری لازم را با شرکت توزیع ندارند و به همین دلیل در اعمال برنامه خاموشی آن‌ها هیچ‌گونه تعارف صورت گیرد.

آقازاده اظهار داشت: ادارات و بانک‌ها نیز باید در مدیریت مصرف انرژی الکتریکی راهبرد هدفمند داشته باشند و در این حوزه نیز مشترکان پرمصرف از دایره دید ناظران مخفی نمیماند و برق آن‌ها در صورت همکاری کمرنگ قطع می‌شود.

وی عنوان کرد: بحران برق در کشور و استان مرکزی حداقل تا یک ماه آتی وجود دارد و باید همه برای گذر از این وضعیت کمک دهند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: فعالیت برخی صنایعی مانند تولیدکنندگان دارو و موادغذایی از حساسیت برخوردار است و نباید انرژی الکتریکی مصرفی این واحدها قطع شودهرچند برای این حوزه نیز سهمیه مشخص شود.

آقازاده گفت: استان مرکزی در روزهای گذشته تلاش زیادی برای کاهش مصرف برق داشته  و در هفته آتی هم ۱۰۰ مگاوات مصرف خود را کاهش می‌دهد اما، نباید دیسپاچینگ ملی سهمیه مصرف استان را با کاهش مصرف کم کند.

وی تاکید کرد: اگر کاهش سهمیه برق برای استان مرکزی اعلام شود استان مرکزی با توجه به حجم فعالیت‌ها در حوزه تولید و صنعت و خدمات پذیرای آن  نیست و اگر این موضوع رخ دهد به طور قطع همکاری‌ها قطع می‌شود.

استاندار مرکزی افزود: جمهوری اسلامی ایران پنجمین مصرف کننده برق دنیا است و باید با فرهنگ سازی رویه مصرف اصلاح شود و  قیمت برق نیر در کشور باید بهینه شود.

آقازاده عنوان کرد: فرمانداران شهرستان‌های مختلف به‌ویژه در شهرهای پرصنعت باید نظارت ویژه بر مصرف برق ادارات، صنایع و بانک‌ها داشته باشند و تلاش مضاعفی در کشف ماینرها و مزارع فعال در این خصوص به کار گیرند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز