برج فناوری کرمانشاه با دستور رییس جمهور افتتاح شد

۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۱۱:۵۲:۴۰
کد خبر: ۱۱۹۹۲۸۴
برج فناوری کرمانشاه با دستور رییس جمهور افتتاح شد
برج فناوری پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه با دستور رییس جمهور افتتاح شد.

به گزارش برنا؛ برج فناوری پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه، امروز(هفتم تیر) در ارتباط تصویری رییس جمهور و با حضور رییس جهاددانشگاهی، استاندار و جمعی از مسئولین استان افتتاح شد.

حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی در این مراسم که همزمان با افتتاح پروژه های ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: با عنایت به ماموریت ذاتی جهاد دانشگاهی مبنی بر توسعه فناوری و اشتغال زایی و همچنین در راستای  توسعه نظام نوآوری و فناوری استان کرمانشاه و به منظور جهت دهی به ظرفیت های دانشی قابل توجه در استان، پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه فعالیت خود را با تاسیس مرکز رشد واحدهای فناور در سال 1384 آغاز کرد و  به عنوان اولین و پویاترین پارک علم و فناوری غرب کشور با تکیه بر مزیتهای استانی و منطقه‎ ای هدف اصلی خود را تکمیل اکوسیستم نوآوری و فناوری استان و توسعه اقتصاد دانش بنیان قرار داد.

او افزود: در همین راستا پروژه برج پارک علم و فناوری و کارخانه نوآوری استان کرمانشاه توسط جهاد دانشگاهی و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و استانداری کرمانشاه طراحی و اجرا شد.

طیبی گفت: این پروژه در یکی از بهترین نقاط شهری به جهت دسترسی آسان به مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی، سازمانها و نهادهای دولتی و غیر دولتی و  شریان های مرکزی و اصلی شهری قرار گرفته و با مساحت ۲۰ هزار متر مربع در 16 طبقه طراحی و اجرا شده است.

ریس جهاددانشگاهی گفت: این برج دارای فضاهای اشتراکی، مراکز نوآوری، شتابدهنده ها، ستاد پارک علم و فناوری، موسسات رشد یافته، واحدهای فناور در مرحله پیش رشد و  رشد، دفاتر کارگزاری و انتقال فناوری، موسسات مالی و صندوق های سرمایه گذار خطرپذیر و موسسات خدمات رسان به واحد های مستقر است.

به گفته طیبی با افتتاح این برج 323 درصد به فضاهای قابل واگذاری به واحدهای فناور و دانش بنیان افزوده شده و فضای لازم برای استقرار 110شرکت جدید فراهم می شود.

او با تقدیر از حمایت‌های دولت و مسئولین استان در به ثمر رساندن این پروژه، گفت: امیدواریم با این اقدام و با تکیه بر پتانسیل بالای نخبگان و جوانان گامی بلند در توسعه اکوسیستم نوآوری و فناوری استان کرمانشاه برداشته شود.

در ادامه با دستور دکتر روحانی رییس جمهور کشورمان برج فناوری استان کرمانشاه افتتاح شد.

برج فناوری کرمانشاه در 16 طبقه احداث شده و 20 هزار مترمربع زیربنا دارد و افتتاح آن به تقویت زیست بوم فناوری استان کمک شایانی خواهد کرد.

با افتتاح این پروژه فضای مورد نیاز برای استقرار بیش از 100 واحد فناور و شرکت دانش بنیان استان در برج فناوری کرمانشاه فراهم می شود.

در کنار موسسات و واحدهای فناور و دانش بنیان، مراکز نوآوری، شتاب دهنده ها، واحدهای آرندی صنایع بزرگ، کارگزاری های فناوری و موسسات و واحدهایی که در مرحله پیش رشد و رشد قرار دارند نیز در این برج مستقر خواهند شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز