مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تاکید کرد:

استفاده از آب دریا، راهکار بلند مدت تامین آب شرب در گلستان

۱۴۰۰/۰۴/۲۰ - ۱۳:۱۱:۵۲
کد خبر: ۱۲۰۵۱۳۶
استفاده از آب دریا، راهکار بلند مدت تامین آب شرب در گلستان
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای در جمع مجمع نمایندگان استان گلستان گفت: در افق دراز مدت 1425 راهکار اساسی تامین آب شرب در استان، استفاده از آب دریا است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سید محسن حسینی  با بیان اینکه بعد از انتصاب اینجانب در مرداد ماه سال ۹۹ ، یکی از دغدغه ها موضوع آب شرب استان بود که بررسیهای فراوان و پیگیری های زیادی به انجام رسید. 

وی افزود: در این بررسی ها مشخص شد که طرح جامع آب شرب استان در سال‌های قبل مصوب شده که با توجه به شرایط جدید استان ، اصلاح گردید و در حال گرفتن مصوبه نهایی از وزارت نیرو است.

وی گفت: در بخش درازمدت به این نتیجه رسیدیم که راهکار اساسی تامین آب شرب در استان استفاده ازشیرین سازی آب به میزان 50 میلیون متر مکعب است که برای 50 میلیون متر مکعب آب باید 100 میلیون آب را شیرین سازی کرد که با پیگیری های انجام شده،  مجوز شیرین سازی در وزارت نیرو حال نهایی شدن است و در آینده نزدیک این مجوز صادر می شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان تصریح کرد :  در میان مدت نیز نیازها احصا و منابع بررسی شده است که در بخش میان مدت، با چهار طرح سد میرداماد ، سد قره چای، افزایش تخصیص شرب سد نرماب و استفاده از تخصیص 10 میلیون متر مکعبی سد گله ورد برای تامین آب شرب استان تلاش می کنیم. 

وی افزود: در بخش کوتاه مدت نیز تمام دغدغه ما اجرای 6 طرح آبرسانی در استان است که در قالب این 6 طرح، حفر تعدادی چاه، چند ایستگاه پمپاژ، چند مخزن، اتصال چاه ها به هم ، سیستم های برقی ، خطوط انتقال آب و... در حال انجام است. 

وی به افزایش حدود هشت برابری اعتبارات این ۶ طرح آبرسانی اشاره کرد و گفت: مجموع تخصیص چهار سال گذشته طرح های آبرسانی ، 53 میلیارد تومان و در سال ۱۳۹۹ ، تخصیص آنها ۱۴ میلیارد تومان بوده است که در سال جاری با تلاش‌های شرکت و مساعدت‌های مجمع محترم نمایندگان استان ، استاندار محترم ، سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو ، این اعتبارات به 119 میلیارد تومان رسیده است که در خرداد ماه ابلاغ شد و جا دارد از تلاشهای همه عزیزان بویژه مجمع نمایندگان تشکر کنیم.

حسینی تصریح کرد: شرکت آب منطقه ای علاوه بر هزینه کردن تخصیص موجود ، منتظر اعتبار جدید نمانده و در حد توان و ظرفیت پیمانکاران پروژه ها را پیش برده و در حال حاضر حدود 17 میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران دارد و بدون تخصیص اعتبار 34 میلیارد تومان نیز طرح در حال انجام  دارد که اعتبار سال جاری می تواند تحول زیادی در اجرای طرحهای آبرسانی ایجاد کند.

وی افزود: در بخش تامین آب اضطراری نیز معرفی ظرفیت چاه های کشاورزی و ادارات و بخش خصوصی به شرکت آب و فاضلاب برای اتصال به شبکه شرب گرگان به طور مستمر در حال انجام است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز