استاندار مرکزی:

در صورت بی‌توجهی، اجرای محدودیت‌ها قطعی است

۱۴۰۰/۰۵/۰۳ - ۱۵:۱۹:۵۷
کد خبر: ۱۲۱۱۳۸۴
در صورت بی‌توجهی، اجرای محدودیت‌ها قطعی است
استاندار مرکزی گفت: اصناف مختلف این استان در پیک پنجم کرونا موظف به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستند و در صورت بی‌توجهی، اجرای محدودیت‌ها قطعی است.

به گزارش برنا از اراک ، سیدعلی آقازاده  در نشست ستاد مدیریت کرونای استان مرکزی افزود: پیک پنجم کرونا از هفته گذشته در استان آغاز شده و اکنون نیمی از شهرهای این استان در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند.
وی ادامه داد: اصناف مختلف استان مرکزی سه روز مهلت دارند نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با هدف مدیریت کرونا اقدام کنند و در صورتی که بعد از این مهلت شرایط تغییری نکند، اجرای محدودیت‌ها و تعطیلی اصناف در دستور کار قرار می‌گیرد.
استاندار مرکزی اظهار داشت: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هم در استان مرکزی و هم در کشور از ۸۳ درصد به ۲۶ تا ۳۴ درصد رسیده که این بی تفاوتی نسبت به مسائل بهداشتی زمینه موج پنجم کرونا را فراهم کرده است.
آقازاده بیان کرد: آستانه تحمل کادر درمان یک ظرفیتی دارد و برای غلبه بر کرونا شهروندان باید همکاری مضاعفی با این قشر و ستاد مقابله با کرونا داشته باشند.
وی اضافه کرد: فرآیند واکسیناسیون در استان مرکزی نسبت به میانگین کشوری شرایط مطلوبی دارد و بدین ترتیب که در کشور ۹ درصد و در این استان ۱۱ درصد از شهروندان دوز نخست کرونا را دریافت کرده‌اند.
استاندار مرکزی گفت: با توجه به اینکه بازگشایی مدارس و آموزش حضوری در سال جاری تحصیلی استان مرکزی در دستور کار قرار دارد، معلمان باید تا پایان مردادماه جاری واکسینه شوند.
آقازاده شرایط شهرستان محلات را به لحاظ کرونا حساس عنوان کرد و گفت: مبادی ورودی این شهر به خصوص در تعطیلات پایان هفته باید تحت کنترل و از ورود خودروهای غیربومی جلوگیری شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز