سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان خبرداد:

شهر بازی لاله اراک پلمپ شد

۱۴۰۰/۰۵/۰۸ - ۲۰:۱۲:۲۶
کد خبر: ۱۲۱۳۴۶۸
شهر بازی لاله اراک پلمپ شد
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اراک گفت: شهر بازی لاله اراک شب گذشته به دلیل بی توجهی و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی مهر و موم شد.

به گزارش برنا از اراک ، شهریار حسینی  افزود: با توجه به شرایط قرمز کرونایی شهرستان اراک هفته گذشته چندین مرتبه تذکر مبنی بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به مدیریت شهر بازی لاله اراک ابلاغ شد که همکاری لازم در این راستا صورت نگرفت.

وی افزود: شب گذشته توسط کارشناسان مرکز بهداشت اراک با همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی مکان فوق را مهر و موم کردند.
حسینی بیان داشت: با آغاز پیک پنجم و شرایط قرمز کرونایی در نشست ستاد مدیریت کرونای استان مقرر شد تنها فعالیت واحدهای صنفی متخلف تعطیل شود و مابقی صنوف با رعایت شیوه نامه های بهداشتی فعال باشند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اراک اظهار داشت: نظارت بر بازار و بازرسی از واحدهای صنفی سطح شهر اراک با جدیت در حال انجام است که سازمان‌های مردم نهاد در این راستا تعامل و همکاری مناسبی دارند که انتظار می‌رود سازمان صمت، اتاق اصناف و شهرداری نیز به عنوان بازوان اجرایی مرکز بهداشت، همراهی لازم را داشته باشند.
حسینی با اشاره میزان انتشار و سرایت پذیری بسیار بالای ویروس دلتا بیان کرد: سویه این ویروس ابتلای خانوادگی و همچنین نوجوان و جوانان را بیشتر درگیر می‌کند که می‌طلبد شهروندان و همچنین صاحبان صنوف بیش از گذشته نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی پایبند باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انجام واکسیناسیون گروه‌های هدف از سوی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با تزریق واکسن کرونا شاهد کاهش میزان مرگ و میر افراد هستیم که انتظار می‌رود مردم به شایعات توجه نکنند و با توجه به بازه زمانی مشخص شده برای جامعه هدف نسبت به انجام واکسیناسیون در چهار مرکز سطح شهر اراک اقدام کنند.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان اراک تصریح کرد: اکنون سه مرکز تزریق واکسن کرونا در ساعات صبح آماده پذیرش واکسیناسیون افراد هستند و در مصلی بیت المقدس اراک نیز این اقدام در ۲ نوبت صبح و عصر انجام می‌شود.
حسینی ادامه داد: تاکنون ۲۰ درصد از جمعیت هدف زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک واکسن کرونا را دریافت کردند و با این میزان ورودی بالای واکسن به سطح شهرستان، انتظار می‌رود ۷۰ درصد جمعیت در سه ماه آتی واکسن کرونا را دریافت کنند.
وی با اشاره به اینکه سرعت انجام واکسیناسیون قابل توجه است، بیان کرد: اکنون روزانه بالای هفت هزار و ۵۰۰ واکسن کرونا به جامعه هدف تزریق می‌شود که این ظرفیت در دانشگاه علوم پزشکی اراک وجود دارد که تزریق واکسن به ۱۰ هزار مورد در روز افزایش یابد.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان اراک عنوان کرد: در سه مرکز به گروه‌های سنی تعریف شده مرحله نخست واکسن سینوفارم و کووبرکت تزریق می‌شود و در مصلی بیت المقدس مرحله دوم واکسن آسترازنکا انجام می‌شود.
حسینی خاطر نشان کرد: روز جاری واکسیناسیون کارمندان بانک‌های سطح استان آغاز و در طول هفته بیماران خاص، رانندگان حمل و نقل شهری، خبرنگاران انجام می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز