آیت الله رئیسی در جلسه شورای اداری استان بیان کرد:

نیروی انسانی فرهیخته و فرهنگی محصول خراسان جنوبی

۱۴۰۰/۰۶/۲۰ - ۱۱:۰۸:۲۵
کد خبر: ۱۲۳۱۸۳۳
نیروی انسانی فرهیخته و فرهنگی محصول خراسان جنوبی
رئیس جمهور گفت: خراسان جنوبی، یک استان فرهنگی است که محصول آن نیروی انسانی فرهیخته و فرهنگی می باشد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ آیت الله رئیسی با بیان این مطلب در جلسه شورای اداری استان خاطرنشان کرد: توسعه یافتگی ضرورت همه استان ها و بخش های کشور است اما باید مواظب باشیم که در مسیر این توسعه، فرهنگ اصیل استان ها و فرهنگ ولایتمداری که مردم را از آسیب های مختلف حفظ می کند، مخدوش نشود.
وی ادامه داد:به برکت انقلاب اسلامی اقدامات و کارهای خوبی در استان انجام شده اما همچنان کارهای زیادی باید در این منطقه انجام شود.
رئیس جمهور گفت: متأسفانه دولت بدهی‌های زیادی به دستگاه‌های مختلف دارد و ما وارث این بدهی برجای مانده هستیم، اما پای بند بودن به تعهدات و پرداخت مطالبات پیمانکارانی که با دولت کارکرده اند را ضروری می دانیم و دولت اولین جایی است که باید نسبت به تعهدات و پیمان هایی که منعقد می کند پایبند باشد.
آیت الله رئیسی تأکید کرد: همه عزیزان دولت و دستگاه های اداری در همه سطوح باید به تعهدات خود پایبند باشند، هرگز تعهدات را نقض و یا کمرنگ نکنید که این کار شرعی و اخلاقی نیست.
به گفته وی؛ توزیع منابع در کشور باید عادلانه باشد و بهترین راه برای توزیع عادلانه منابع در کشور بودجه ریزی بر اساس آمایش سرزمینی است.
رئیس جمهور با اشاره به بازدیدی که از معدن زغالسنگ طبس داشت، گفت: نظام پیمانکاری در کشور نیازمند یک تجدید نظر جدی است و نباید اجازه دهیم به هیچ عنوان حق کارگران ضایع شود.
دکتر رئیسی ادامه داد: نظام پیمانکاری باید در ارتباط با کارگر کاملاً عادلانه تعریف شود و از جمله مواردی که باید پیوست عدالت داشته باشد ارتباط کارگر و کارفرماست .
به گفته وی؛ پروژه‌های نیمه تمام استان باید فعال شود، اگر چنین پروژه‌هایی که زیرساخت‌های آن آماده است فعال شوند ضمن ایجاد اشتغال مشکلات اقتصادی استان نیز برطرف خواهد شد و این موضوع باید به عنوان اولویت مورد پیگیری قرار بگیرد.
وی تصریح نمود: از ظرفیت کویر در استان در جهت رشد و توسعه باید استفاده کرد، استان خراسان جنوبی از ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه برخوردار است و لازم است مطالعات دانشگاهی که در این زمینه انجام شده مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.
رئیس جمهور توسعه کشت گلخانه‌ای در استان را اقدامی بسیار ارزشمند خواند و اظهار داشت:  استان از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با استعدادی برخوردار است و با حمایت‌ها و ارائه تسهیلات لازم می‌توان بخش گلخانه‌ای استان را توسعه داد ضمن اینکه باید برای فرآوری محصولات استراتژیک استان از جمله زرشک، عناب و زعفران اقدامات تکمیلی با اولویت انجام شود و بی تردید سرمایه گذاری در این مسیر هزینه نیست و نتیجه آن موجب گسترش و توسعه کشاورزی استان و به سود کشاورزان خواهد بود.
آیت الله رئیسی با اشاره به سند توسعه نهبندان گفت:اگر این سند نیاز به بازنگری داشته باشد از طریق معاون اجرایی بررسی می شود تا در صورت لزوم مجددا در دولت مطرح گردد.
وی از قنوات استان به عنوان سرمایه‌های ارزشمندی است که نباید بگذاریم از دست مردم خارج شود و باید با ارائه تسهیلات و با جدیت نسبت به احیای قنوات اقدام شود.
به گفته وی؛ معادن بسیار ارزشمندی در استان وجود دارد و باید بررسی شود که چرا حدود ۵۰ معدن که مجوز دریافت کرده اند مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد؟
رئیس جمهور اذعان داشت:یکی از راهکارهای توسعه صادرات، فعال کردن بازارچه‌های مرزی است، با این کار همچنین مراودات تجاری استان‌های مرزنشین نیز افزایش می‌یابد.
دکتر رئیسی افزود:باید برای استان‌هایی همانند خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان که جاذبه‌های لازم برای سرمایه گذاری را ندارند، جاذبه‌های خاصی تعریف کنیم تا سرمایه گذاران نسبت به فعالیت در این استان‌ها تشویق شوند.
به گفته وی؛ اقتصاد استان باید در حوزه‌های مختلف معدن، گردشگری، کشاورزی، صنعت و صادرات از طریق بازارچه‌های مرزی تقویت شود.
وی متذکر شد:خراسان جنوبی از نیروی کارآمد انسانی به ویژه جوانان تحصیلکرده،‌ وحدت و یکپارچگی بین شیعه و سنی، امنیت پایدار و فرهنگ اصیل دین‌مداری و پایبندی به ارزش‌های انقلاب برخوردار است و این پشتوانه‌ها در کنار ظرفیت‌های مادی فراوانی که استان دارد، می‌تواند زمینه توسعه یافتگی و پیشرفت منطقه را فراهم کند.
رئیس جمهور گفت: بنده معتقدم هیچ مشکل حل نشدنی در کشور وجود ندارد، از وقتی که به دستگاه اجرایی وارد شده ام نسبت به این موضوع بیشتر اعتقاد پیدا کرده ام و به شدت باور دارم که تمام مشکلات به دست جوانان و مردم با ایمان کشورمان حل شدنی است و هرچقدر اتکا به خداوند و اعتماد به داشته‌های خودمان بیشتر می‌شود راه‌های بیشتری پیش روی‌مان گشوده می‌گردد.
آیت الله رئیسی متذکر شد: آمریکا و غربی‌ها تاکنون هیچ گرهی از مشکلات ملت‌ها باز نکرده اند و باز هم باز نخواهند کرد همچنان که ۲۰ سال مردم شریف افغانستان را به بدبختی کشاندند و جز قتل و کشتار هیچ ارمغانی برای این مردم نداشتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز