تامین زمین برای ۷ هزار نفر طرح اقدام ملی در خراسان جنوبی

۱۴۰۰/۰۹/۰۸ - ۱۰:۲۵:۳۴
کد خبر: ۱۲۶۷۴۱۱
تامین زمین برای ۷ هزار نفر طرح اقدام ملی در خراسان جنوبی
زمین مورد نیاز برای هفت هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن خراسان جنوبی تامین شد.

به گزارش برنا از خراسان جنوبی، مدیرکل راه و شهرسازی استان در مراسم اختتامیه نمایشگاه صنعت ساختمان، توسعه و اشتغال درمحل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان با بیان اینکه خراسان جنوبی چهارمین استان در اتمام و اختتامیه مسکن مهر درکشور بود، گفت: درطرح اقدام ملی مسکن نیز خراسان جنوبی رتبه ۵ در سطح کشوررادارد.

وحید داعی افزود: در برنامه نهضت ملی مسکن که مورد تاکید دولت و وزارت راه وشهرسازی است، سهمیه خراسان جنوبی حدود ۴۰ هزار واحد است که از این تعداد حدود ۲۲ هزار واحد سهمیه مسکن شهری و ۱۸ هزار واحد روستایی است وتا امروز  ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر در این طرح تقاضامحور ثبت نام کرده اند.

به گفته وی این درحالی است که در کشور حدود ۳۰ درصد شهر‌ها سامانه ثبت نام باز است که در خراسان جنوبی از ۳۰ شهر برای ۲۵ شهر یعنی بیش از ۷۰ درصد شهر‌های استان امکان ثبت نام وجود دارد که نشان از عزم مجموعه راه و شهرسازی استان دارد.

وی افزود: همچنین استفاده از طرح خود مالکان برایافرادی که زمین و پروانه ساخت دارند درتمام شهر‌های استان فعال شده و می‌توانند از تسهیلات مسکن برای ساخت واحد‌ها اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در صنعت ساختمان تقریبا ۱۲۰ صنعت به صورت مستقیم وابسته به صنعت مسکن و ۱۲ تا ۱۵ درصد تولید ناخالص کشور وابسته به صنعت مسکن و ساختمان است و بر اساس مطالعات وزارت راه شهرسازی به ازای ساخت هر ۱۰۰ متر ساختمان ۲.۴ شغل ایجاد می‌شودکه ۱.۴ بصورت مستقیم و یک شغل بصورت غیر مستقیم است.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده در سال گذشته کل مسیر ۱۲۵ کیلومتری محور سربیشه - ماهیرود تعیین تکلیف شده و دارای ۴ پیمانکار است، افزود: تاکنون ۱۰ کیلومتر دوبانده ۱۰ کیلومتر آسفالت و ۱۰ کیلومتر دیگر تاپایان سال آسفالت خواهد شد و بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد‌های ما در این محور است که به صادرات مصالح ساختمانی و صادرات استان کمک می‌شود.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز