دعوت از جوانان استان خراسان جنوبی به تشکیل سازمان مردم نهاد جوانان

۱۴۰۰/۱۰/۲۰ - ۱۰:۰۰:۴۹
کد خبر: ۱۲۸۴۳۴۸
دعوت از جوانان استان خراسان جنوبی به تشکیل سازمان مردم نهاد جوانان
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ، از تمامی جوانان علاقمند دعوت کرد برای ثبت سمن ( سازمان مردم نهاد جوانان ) به اداره کل مراجعه نمایند .
به گزارش برنا از خراسان جنوبی، مهدی قناد معاونت امور جوانان اداره کل گفت : در حال حاضر جمعیت استان خراسان جنوبی بر اساس سرشماری سال 95، 768898 نفر می باشد که از این تعداد 236499 نفر جوان 18 تا 35 سال می باشند.
وی افزود: براساس سیاست های تدوین شده تا پایان برنامه ششم به ازای هر 5000 نفر از جمعیت جوان می بایست یک تشکل مردم نهاد جوانان ایجاد شود که تاکنون 70 سمن در موضوعات اعتقادی مذهبی ، علمی پژوهشی ، فرهنگی و اجتماعی در استان فعالیت دارند که از این تعداد ، 34 سمن در شهرستان بیرجند ، 3 سمن درشهرستان خوسف، 2 سمن درشهرستان زیرکوه،4 سمن شهرستان سرایان و 5 سمن شهرستان قاین ، 3 سمن در شهرستان فردوس ، طبس 5 تشکل ، درمیان 3 تشکل ، نهبندان 4 تشکل و سربیشه 7 سمن به فعالیت های مشارکتی اقدام می کنند .
وی تصریح کرد : همه جوانان علاقه مند به فعالیت های جمعی و اجتماعی، می توانند ضمن تشکیل سازمان مردم نهاد جوانان، برای حل مشکلات و مسائل پیرامونی خود تلاش کنند.

قناد عنوان کرد : : جهت دریافت اعتبارنامه فعالیت از وزارت ورزش و جوانان لازم است در آغاز گروهی از جوانان (بین 5 تا 7/9/11/13 نفر) به عنوان هیات موسس تشکیل داده و کنار یکدیگر قرار بگیرند و سپس یک نفر به عنوان نماینده متقاضیان عهده دار ثبت اطلاعات شده و از سامانه saman.msy.gov.ir کد رهگیری دریافت کند. همچنین هر مرحله ای که در سامانه پشت سر بگذارند برای طی مراحل بعدی راهنمایی لازم (در سامانه) به آنها ارائه می شود.

وی ادامه داد : چنانچه پیگیری لازم و مداومت در کار داشته باشند، حداکثر مدت دو ماه اعتبارنامه فعالیت اجتماعی صادر خواهد شد و علاقه مندان به ثبت و تشکیل سمن می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناس مشارکت اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه اداره کل ورزش و جوانان در ارتباط باشند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز