صدور ۴۹ اخطاریه زیست محیطی در خراسان جنوبی

۱۴۰۰/۱۱/۲۹ - ۱۴:۲۵:۲۰
کد خبر: ۱۲۹۹۵۳۶
صدور ۴۹ اخطاریه زیست محیطی در خراسان جنوبی
امسال در ۳۲۸ مورد پایش واحد‌های صنعتی ، خدماتی و تولیدی خراسان جنوبی ۴۹ اخطاریه زیست محیطی صادر شده است.

به گزارش برنا از خراسان جنوبی،  معاون محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت : از ابتدای سال ۳۲۸ مورد پایش واحد‌های صنعتی، خدماتی و تولیدی استان در حوزه‌های مختلف پسماند، پساب و هوا توسط کارشناسان این اداره کل انجام شد که  ۴۹ مورد منجر به صدور اخطاریه زیست محیطی شد. 

فاطمه دعاگویان افزود : واحد‌ها براساس بازدید و پایش کارشناسی و نمونه‌برداری و سنجش آلاینده‌های خروجی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

 

وی گفت: اخطاریه‌های محیط زیست به واحد‌های صنعتی به علت رعایت نکردن استاندارد‌های محیط زیست، آلودگی هوا و پسماند است و واحد‌های صنعتی ملزم به رفع آلودگی هستند.

 

معاون محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: قانونگذار تکلیف کرده واحد صنعتی باید ضوابط و الزامات زیست محیطی را رعایت کند و واحد‌های صنعتی موظف به خوداظهاری هستند.

دعاگویان افزود : واحد‌های صنعتی و تولیدی باید به‌صورت فصلی توسط آزمایشگاه‌های معتمد خوداظهاری و نتایج آن به حفاظت محیط زیست اعلام شود.

 

وی افزود: پس از صدور اخطاریه زیست محیطی توسط این اداره کل مدت زمانی را برای رفع آلودگی مشخص می‌کنیم و اگر در مقطع زمانی مشخص شده آلودگی برطرف نشود برابر دستورالعمل‌های مربوطه واحد در فهرست صنایع آلاینده تبصره یک ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده قرار می‌گیرد و ملزم به پرداخت عوارض سبز به سازمان امور مالیاتی است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: در مورد اخطار صادره به واحدها در صورتی که مشکل رفع نشود، منجر به تشکیل پرونده در دادگاه و پیگیری حقوقی موضوع خواهد شد.

دعاگویان از فعالیت سه آزمایشگاه معتمد در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: این آزمایشگاه‌ها سنجش شاخص‌های هوا و فاضلاب و سنجش وضعیت مدیریت پسماندهای عفونی بیمارستان‌ها را در قالب خوداظهاری در پایش انجام می‌دهند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز