دکتر قناعت: دشمن از توانمندی های نیروهای مسلح و سپاه پاسداران ما هراس دارد

۱۴۰۰/۱۲/۱۵ - ۱۱:۰۹:۱۳
کد خبر: ۱۳۰۵۹۱۸
استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: دشمن از توانمندی های نیروهای مسلح و سپاه پاسداران ما هراس و واهمه دارد.

به گزارش برنا از خراسان جنوبی؛ دکتر قناعت با تأکید بر این مطلب در مراسم محوری بزرگداشت روز پاسدار که در محل حسینیه جماران برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبان المعظم، از تدبیر امام راحل(ره) در نامگذاری روز پاسدار گفت و خاطرنشان کرد: زمانی که به دلیل مشکلاتی که زمامداران ایجاد کردند، غبار فتنه و انحراف بر چهره اسلام نشست، امام حسین(ع) به صحنه آمد، ایثار کرد و اهل بیتش به اسارت رفتند تا چهره اسلام پاک و دست نخورده بماند.
وی با اشاره به الگوگیری نیروهای سپاه از این ایثارگری های امام حسین(ع) تصریح نمود: نیروهای سپاه با جانفشانی و ایثارگری خود باعث شدند که کشور محفوظ بماند و گواه این مطلب هم جمله تاریخی امام راحل(ره) است که فرمودند؛ اگر سپاه نبود، کشور هم نبود.
به گفته وی؛ آن زمان که کوموله و دموکرات ها با تشویق آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا، سر پاسداران ما را می بریدند، اما آنها همچنان جانفشانی می کردند تا هیچ نقطه ای از کشور جدا نشود و به دست دشمن نیفتد.
استاندار با تأکید بر این که برای تحلیل و تفسیر یک حوزه ، لازم است به عملکرد آن حوزه، نظرات بزرگان و حتی دشمن توجه کنیم، اظهار داشت: این که مثلث استکبار بر این موضوع اصرار داشت که سپاه را جزو گروه های تروریستی قرار دهد به خاطر این بود که این حوزه را بهتر از خوص داخلی می شناخت.
به گفته وی؛ دشمن چون اثرگذاری سپاه را در عرصه های مختلف داخل و خارج کشور می داند، از قدرت این مجموعه واهمه دارد.
دکتر قناعت با اشاره به جمله زیبای شهید بهشتی که؛ "پاسداران آگاهانه انتخاب می‌کنند، شجاعانه می‌جنگند، غریبانه زندگی می‌کنند،مظلومانه شهید می‌شوند و بیشرمانه مورد توهین قرار می‌گیرند"، خاطرنشان کرد: گاهی این جسارت ها به واسطه همنوایی برخی خواص و سیاسیون در سطح ملی با توطئه های دشمن انجام می شود که ناراحت کننده است.
وی با اشاره به مقاله علمی که توسط یکی از اندیشکده های رژیم اشغالگر قدس منتشر شده بود، متذکر شد: موضوع اصلی این مقاله ، پاسخ به یک سؤال اساسی بود، این که چطور امکان دارد منجی مورد انتظار شیعیان بدون امکانات و تجهیزات و با ۳۱۳ نفر، جهان را بگیرد.
استاندار ادامه داد: آنها در این تحقیق به سردار دلها رسیده بودند که به عنوان فرمانده سپاه قدس ایران، یک تنه جلوی همه توطئه های نظام سلطه و قوی ترین ارتش جهان ایستاد و مانع تجزیه عراق، یمن و سوریه شد.
دکتر قناعت با اشاره به این که دشمن به این نتیجه رسیده که سپاه مانع کارهای او در منطقه است، اظهار داشت: این جایگاه رفیع نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های بین المللی به خاطر رشادت ها، ایثارگری ها و جانفشانی های نیروهای مسلح و به ویژه سپاه است.
وی به حوادث اخیر منطقه و جنگ روسیه و اوکراین هم گریزی زد و با اشاره به مواضع رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در این زمینه، خاطرنشان کرد: حضرت آقا فرمودند، آنها که در ایجاد امنیت، به غربی ها دل بسته اند، بدانند توسط خود آنها سیلی می خورند.
استاندار به اقتدار ایران سلامی اشاره کرد و با تأکید بر این که آلمان خوارترین و ژاپن ضعیف ترین کشورهای دنیا هستند، گفت: از ۷۵۰ پایگاه نظامی امریکا، ۱۱۹ تا در آلمان و بخش زیادی هم در ژاپن ایجاد شده و برخلاف تصور برخی خواص و اساتید ما که آلمان و ژاپن را مهد پیشرفت می دانند، این دو کشور در خفت و خواری به سر می برند.
دکتر قناعت متذکر شد: ما خیلی خوشحالیم که در کشوری زندگی می کنیم که نیروهای مسلح به روزی دارد و ملت آن پای بندی به نظام بوده و فرزندان خود را به قربانگاه فرستادند تا این امنیت پایدار را رقم بزنند.
وی تأکید کرد: از افتخارات بزرگ ما این است که در رأس کشور، حکیمی فرزانه و تئوریسینی قوی و بااقتدار داریم که تمام تصمیمات استراتژیکی و کلان ایشان، همواره بی خطا و کاملاً درست بوده است.
استاندار با اشاره به اتفاقات منطقه از اقتدار آفرینی های سپاه گفت و تصریح نمود: در همه اتفاقات از جمله ماجرای عین الاسد، اسارت نیروی دریایی ارتش آمریکا در مرزهای آبی ما، مزاحمت آمریکا برای کشتی نفتکش ایران و ... اقتدار سپاه به همه ثابت شد.
دکتر قناعت خاطرنشان کرد: ما امنیت پایدار کشور را مدیون تمام شهدا به ویژه سردار سلیمانی و شهید طهرانی بزرگوار هستیم.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز