۱۱ نوع خوراکی فوق العاده چاق کننده

۱۴۰۲/۰۳/۱۶ - ۱۶:۳۰:۱۹
کد خبر: ۱۳۰۷۳۷۴
۱۱ نوع خوراکی فوق العاده چاق کننده
مطالعات متعددی در مورد غذاهای چاق کننده صحبت می کنند. درست است که برخی از غذاها هستند که به دلیل ارزش کالری یا نحوه پختشان، باید در حد اعتدال مصرف شوند، چه از نظر کمیت و چه از نظر دفعات. آیا می دانید این غذاها چیست؟

به گزارش برنا؛ در اینجا لیستی از غذاهایی وجود دارد که طبق فرهنگ عامه مردم "چاق کننده ترین" در نظر گرفته می شوند. البته این ارتباط مستقیمی با مقدار مصرف و دفعات مصرف دارد. اگر در این مورد سؤالی دارید یا می‌خواهید رژیم کاهش وزن را شروع کنید، با پزشک خود مشورت کنید.

1. چیپس سیب زمینی

یک مطالعه 2015 نشان داده است که چیپس سیب زمینی یکی از اعتیادآورترین غذاهای موجود است. به این معنا که خوردن چند چیپس دشوار است، زیرا بدن بیشتر و بیشتر درخواست می کند.هنگامی که به روشی اعتیادآور و بیش از حد مصرف شوند، می توانند باعث افزایش وزن شوند.

2. چیپس

این میان‌وعده عالی در هر رویداد اجتماعی حاوی مقدار زیادی کالری و نمک است، بنابراین چیپس‌ها می‌توانند باعث افزایش وزن ما شوند.به علاوه، آنها می توانند به اندازه چیپس سیب زمینی اعتیاد آور باشند!

3. نوشابه های شیرین

مصرف یک یا دو لیوان نوشابه در روز نه تنها باعث افزایش وزن می شود، بلکه سطح گلوکز خون شما را نیز افزایش می دهد.

در واقع، تحقیقاتی از Current Developments of Nutrition نشان می‌دهد که بین مصرف آن و افزایش خطر ابتلا به دیابت ارتباطی وجود دارد. در عین حال، مطالعات مختلف دیابت را با اضافه وزن مرتبط دانسته‌اند.

4. گوشت های فرآوری نشده

در حالی که خوردن بیش از حد گوشت گاو یا گوشت خوک معمولاً با افزایش وزن و کلسترول مرتبط است، یک مطالعه 2017 ارتباط مستقیمی بین این دو عامل پیدا نکرد. تحقیقات بیشتری در این زمینه هنوز ضروری است، اما مهم است که هرگز در مصرف گوشت قرمز زیاده روی نکنید.

5. گوشت های فرآوری شده (سوسیس و کالباس)

سوسیس و کالباس و گوشت های فوق فرآوری شده مقدار قابل توجهی چربی اشباع شده، کالری، سدیم و رنگ آمیزی دارند. به همین دلیل پزشکان مصرف آن ها را در حد اعتدال توصیه می کنند.

6. غذاهای آماده با چربی ترانس

صدها محصولی که در سوپرمارکت می‌بینیم حاوی چربی‌های ترانس هستند، موادی که می‌توانند بر سلامت ما تأثیر بگذارند، کلسترول LDL را افزایش دهند و کلسترول HDL را کاهش دهند. طبق داده‌های انجمن قلب آمریکا، این می‌تواند به افزایش خطر بیماری قلبی کمک کند و با افزایش خطر ابتلا به دیابت مرتبط است.این نوع چربی ها عمدتاً در غذاهای منجمد، فرآوری شده و آماده یافت می شوند.

7. سیب زمینی

باور کنید یا نه، سیب زمینی جزو چاق کننده ترین غذاها به حساب می آید. با این حال، بنیاد تغذیه اسپانیا اشاره می کند که آنها 88 کیلو کالری در 100 گرم را فراهم می کنند، مقداری انرژی که اگر در حد اعتدال مصرف شوند، بیش از حد نخواهد بود.

البته اگر آنها را سرخ کنید ارزش کالری آنها بیشتر می شود. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم آنها را بجوشانید یا تفت دهید.

8. شیرینی و دسر

کوکی ها، کیک ها، محصولات نانوایی و غیره معمولاً حاوی مقدار قابل توجهی قند و چربی هستند. دقیقاً به همین دلیل است که آنها در راس هرم غذایی قرار دارند. متخصصان مصرف پراکنده و متوسط آنها را نیز توصیه می کنند

پس بهترین گزینه برای دسر چیست؟ بهتر است میوه‌ها را بعد از غذا مصرف کنید.

9. غلات تصفیه شده

باور کنید یا نه، برنج یکی دیگر از پرمصرف ترین غذاهای چاق کننده در جهان است: 381 کیلوکالری در 100 گرم. به طور کلی، متخصصان تغذیه خوردن برنج قهوه‌ای را توصیه می‌کنند، زیرا کندتر هضم می‌شود و مدت طولانی‌تری احساس سیری ایجاد می‌کند.

10. غذاهای سرخ شده

تمام غذاهایی که در روغن یا چربی سرخ می شوند ارزش کالری آنها را افزایش می دهد. در واقع، چندین تحقیق مصرف منظم آنها را با افزایش خطر اضافه وزن مرتبط دانسته‌اند.

11. آب میوه های آماده

حتی آن‌هایی که روی برچسب ۱۰۰٪ طبیعی هستند، چنین نیستند: این آب‌میوه‌ها معمولاً حاوی قندهای اضافه شده و مواد نگهدارنده هستند. دریغ نکنید و به جای آن آبمیوه های تازه گرفته شده را انتخاب کنید. هیچ چیز بهتر از طبیعی نیست!

نظر شما