اجرای طرح آمارگیری نیروی کار در آذربایجان‌شرقی 

۱۴۰۱/۰۲/۱۵ - ۱۱:۴۸:۰۸
کد خبر: ۱۳۲۵۶۴۰
اجرای طرح آمارگیری نیروی کار در آذربایجان‌شرقی 
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی از آغاز اجرای طرح آمارگیری نیروی کار در استان همزمان با کل کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان‌شرقی، امید یامی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اشتغال و بیکاری از جمله موضوع‌های اساسی اقتصاد هر کشوری است به گونه‌ای که افزایش اشتغال و کاهش بیکاری به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی جوامع تلقی می‌شود. 

وی افزود: نرخ بیکاری یکی از شاخص‌هایی است که برای ارزیابی شرایط اقتصادی کشور و استان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: طرح آمارگیری نیروی کار با هدف شناخت ساختار و وضعیت جاری نیروی کار و تغییرات آن اجرا می‌شود. 

یامی ابراز داشت: این طرح از طریق "برآورد شاخص‌های فصلی و سالانه نیروی کار در سطح کل کشور" ، "برآورد تعداد سالانه در سطح کل کشور و استان‌ها"، "برآورد تغییرات فصلی و سالانه شاخص های نیروی کار در سطح کل کشور و استان‌ها" و "برآورد تغییرات سالانه‌ی شاخص‌های نیروی کار در سطح استان‌ها" تامین می‌شود.

وی توضیح داد: این طرح در سومین هفته کامل ماه دوم هر فصل به مدت  پانزده روز همزمان با سایر استان‌ها با مراجعه به خانوارهای شهری و روستایی در نمونه‌هایی از جامعه هدف و شناسایی افراد 15 ساله و بیشتر و تکمیل پرسشنامه طرح طبق تعاریف و مفاهیم در هفته مرجع آن صورت می‌گیرد و مجددا به این خانوارها در فصول بعدی برای برآورد تغییرات صورت گرفته، مراجعه می‌شود. 

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: اجرای فصل بهار این طرح از 17 اردیبهشت ماه با مراجعه به نمونه‌های این جامعه هدف شامل 190 خوشه شهری و روستایی 12 خانواری و اعضای این خانوارها طبق تعریف شروع خواهد شد.

یامی خاطرنشان ساخت: نتایج این طرح بصورت فصلی و سالانه در قالب شاخص‌های عمده بازار کار جمعیت 15 ساله و بیشتر، شامل "نرخ مشارکت اقتصادی، نسبت اشتغال، نرخ بیکاری و سایر شاخص‌های نیروی کار" از طرف مرکز آمار ایران منتشر می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز