سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تاکید کرد: لزوم استفاده از ظرفیت جوانان برای توسعه استان

۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۱:۰۲:۴۱
کد خبر: ۱۳۳۲۷۷۶
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تاکید کرد: لزوم استفاده از ظرفیت جوانان برای توسعه استان
سرپرست اداره‌ کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: باید در زمینه‌های مختلف تولیدی و توسعه‌ای استان از ظرفیت جوانان استفاده کنیم که تاکنون از این ظرفیت کمتر استفاده شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی، محمد حسین خسروی روز سه‌شنبه در نشست دبیران سازمان‌های مردم نهاد جوانان با سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: مسئله جوانان موضوع خیلی مهمی در جامعه است و رهبر معظم انقلاب در این خصوص می‌فرمایند که هر زمان جوانان ما خواستند و همت کردند به اهداف خود رسیدند.

وی افزود: این نوع جلسات با این هدف برگزار می‌شود که پای درد و دل جوانان بنشینم و مشکلات آنان را بررسی ‌کنیم. سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: اگر ما مشکلات جوانان جامعه خود را نبینیم نمی‌توانیم راه و چاره‌ای برای آن بیندیشیم، تلاش ما این است که خواسته‌های جوانان و سازمان‌های مردم نهاد را پیگیری کنیم.

خسروی با بیان اینکه در ستاد تسهیل امور جوانان هم دغدغه‌های جوانان در زمینه‌های مختلف از جمله رفاهیات، اشتغال و کاهش آسیب‌ها دنبال می‌شود، اضافه کرد: جوانان آینده سازان این مرز و بوم هستند و ما باید سعی کنیم که جوانان را به سمت و سوی اهداف انقلاب اسلامی سوق دهیم و در این خصوص هرچه جوانان از اهداف انقلاب فاصله بگیرم مشکلات و چالش‌های این قشر بیشتر خواهد شد.

وی عنوان کرد: تمام تلاش دشمنان این است که باورهای و اعتقادات جوانان ما را تخریب کنند تا آنان از نظام و انقلاب فاصله بگیرند، باید سعی کنیم با هم افزایی و تعامل برنامه‌های خوب، متنوع و هدفمند برای این قشر اجرا و در این خصوص از تمام ظرفیت ادارات متولی استفاده کنیم.

با تاکید براینکه باید گفتمان جوان باوری در اولویت باشد، اضافه کرد: باید در زمینه‌های مختلف تولیدی و توسعه‌ای استان از ظرفیت جوانان استفاده کنیم که از این ظرفیت کمتر تاکنون استفاده شده است. معاون امور فرهنگی و جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم گفت: در شهریورماه امسال خراسان جنوبی میزبان کارگاه ملی دانش افزایی جوانان کشور خواهد بود که رویداد بزرگی با موضوعات خلاقانه است و در این خصوص میزبان جوانانی از کل کشور و دبیران سازمان‌های مردم نهاد کشور خواهیم بود.

مهدی قناد افزود: در این خصوص برنامه‌ریزی‌های مقدماتی انجام شده و منتظریم که تصمیم نهایی از سوی وزارت خانه به مجموعه ما ابلاغ شود. وی بیان کرد: همچنین در سال جاری خراسان جنوبی میزبان دوره دانش افزایی مدیران و مشاوران مراکز تخصصی ازدواج و خانواده کشور خواهد بود، در این دوره اساتید مشاوره سراسر کشور و یا شرق کشور را به صورت حضوری و یا مجازی در این دوره شرکت خواهند کرد.

قناد با اشاره به برگزاری جشن‌های دهه کرامت هم گفت: اگر سازمان‌های مردم نهاد در خصوص برگزار جشن‌های این دهه طرح خاصی مدنظر دارند، برنامه‌ خود را اعلام کنند تا پس از داوری مورد حمایت قرار گیرد. وی عنوان کرد: در چند سال گذشته سمن‌ها ما در محدودیت‌های مالی زیادی بودند که در این یکی و سال گذشته تلاش ما این بود که مسیر راحتری را برای این نهادها فراهم کنیم، در پایان سال گذشته مبالغی به حساب سازمان‌های مردم نهاد واریز شده که باید به خوبی مدیریت شود.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر ۳۴ طرح توسط سازمان‌های مردم نهاد در استان در حال اجرا است که باید هرچه سریعتر این طرح‌ها به اتمام برسد و گزارش آن به دستگاه‌های متولی ارسال کنیم. قناد با بیان اینکه طبق قانون خانواده و جوانی جمعیت که رییس جمهور در آبان ماه سال گذشته ابلاغ کرده است، باید ۳۰ درصد اعتبارات سازمان‌های مردم نهاد در بحث ازدواج هزینه شود و ما در این زمینه آماده همکاری را داریم و سمن‌ها هم در این زمینه ورود تخصصی داشته باشند.

وی گفت: در حال حاضر ۷۳ سازمان مردم نهاد در خراسان جنوبی داریم که ۶۵ تا فعال و بقیه غیرفعال هستند، براساس برنامه ششم توسعه باید به ازای هر هفت هزار نفر از جمعیت جوانان، باید یک تشکل راه‌اندازی شود، در این خصوص خراسان جنوبی به ازای هر هفت هزار نفر جمعیت جوان ۲ تشکل دارد و در این خصوص رتبه سوم کشور را داریم.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: سمن‌های خراسان جنوبی در چهار محور فرهنگی، اجتماعی، علمی و پژوهشی و اعتقادی و مذهبی فعالیت دارند که بیشترین تشکل‌ها با ۳۹ مورد در زمینه اجتماعی فعالیت دارند. قناد با تاکید براینکه اخذ شناسه ملی توسط سمن‌ها برای این اداره کل خیلی مهم است، اضافه کرد: تشکل‌های جوانان به نسبت سایر تشکل‌ها در این عرصه پیشرو هستند و از مجموع ۶۵ تشکل فعال در استان، ۳۵ تشکل اخذ شناسه ملی دارند.

وی با بیان اینکه فعالیت مجامع سازمان‌های مردم نهاد استان‌ها تا زمان ارسال شیوه‌نامه جدید تا شهریورماه منتفی است، اضافه کرد: منتظر ابلاغ شیوه‌نامه جدید نحوه مدیریت مجامع سازمان‌های مردم نهاد از وزارت خانه هستیم. قناد از جوانان در این نشست خواست تعامل خود را با اداره‌کل ورزش و جوانان استان بیشتر کنند تا مشکلات آنان راحتر پیگیری شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز