تبیین اهمیت محصولات حلال با استفاده از ظرفیت رسانه‌/ فرایند دریافت نشان استاندارد تسهیل شود

۱۴۰۱/۰۳/۲۴ - ۰۷:۵۵:۳۶
کد خبر: ۱۳۳۹۲۰۳
تبیین اهمیت محصولات حلال با استفاده از ظرفیت رسانه‌/ فرایند دریافت نشان استاندارد تسهیل شود
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اهمیت محصولات حلال با استفاده از ظرفیت رسانه‌ تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قروین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار با سیروس صارمی مدیرکل استاندارد استان قزوین که با موضوع محصولات حلال برگزار شد، اظهار کرد: استاندارد موضوع بسیار مهم و مورد توجه در عرصه‌های دینی، انسانی، بهداشتی، تغذیه‌ای و اقتصادی بوده و جایگاه بسیار محترمی دارد.

وی ادامه داد: در گذشته‌های دور، کالاهای تولید شده در کشور ما و جهان اسلام بسیار مورد توجه بود و در این امر مهم در جهان پیشتاز بودند و این مهم پیشینه استاندارد را در کشور ما و جهان اسلام نشان می‌دهد و باید تلاش کنیم تا به آن پیشینه درخشان بازگردیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: فروشنده‌ای که حلال و حرام را رعایت می‌کند و کیفیت و میزان استاندارد کالاها را با خریدار در میان می‌گذارد، باید مورد توجه و تشویق قرار گیرد و بسیاری از متدیّنین در گذشته و امروز که در بازار فعالیت دارند، همین گونه عمل کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: ما قبل از استانداردسازی کالا باید بدانیم که به شدت به استانداردسازی نیروی انسانی احتیاج داریم، هر کسی باید حوزه مربوط به خود را استاندارد کند و آموزش نقش مهمی در تحقق ارتقای کیفی نیروها دارد.

وی تأکید کرد: اگر کسی بیاید به شما بگوید من این مبلغ را به شما می‌دهم، شما این گزارش را به گونه‌ای رد کنید که من مجوز استاندارد را بگیرم، این گونه کارها باعث می‌شود کارها به نتیجه نرسد، اگر شما بتوانید استانداردسازی بدنه و نیروهای خود را در حد اعلا انجام دهید این مهم‌ترین اقدام است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: اهمیت نشان حلال دینی در اقتصاد و تجارت بر کسی پوشیده نیست، اگر ما همه چیز خود را تعطیل کنیم و صرفاً روی بحث حلال کار جدی کنیم، وزارت خارجه را نیز با این موضوع درگیر کنیم، دیگر احتیاجی به نفت هم نداریم.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: محصولات حلال سفره سالم، روح سالم و انسان سالم را موجب می‌شود، پس ما باید غیر از اینکه خودمان به این معنا اهمیت می‌دهیم، تبلیغ آن را نیز داشته باشیم، یعنی بخشی از استاندارد را باید خطبه‌های جمعه، رسانه‌ها و فضای مجازی به عهده بگیرند، یعنی بیایند تبلیغات جدی انجام دهند و تفاوت‌های محصولات حلال و غیر حلال را تبیین کنند.

وی یادآور شد: در این گونه کارها باید در سطح ملی ورود پیدا کرد و در سطح بین‌المللی هم آن‌ها را تبلیغ کرد که روح سالم و انسان سالم را پرورش دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: یکی دیگر از مسائل مهم این است که ما نباید مانع‌تراشی کنیم، کسانی که می‌آیند مجوز استاندارد بگیرند باید زیرساخت‌ها برای آنها فراهم شود و مانعی بر سر راه آنها قرار نگیرد.

آیت‌الله عابدینی گفت: باید با استفاده از ظرفیت رسانه‌ اهمیت محصولات حلال را جا بیندازند و تبیین کنند تا کسی که مجوز استاندارد تولید محصولات حلال را دریافت کرده افتخار کند چنین مجوزی را داراست.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز