تحول انقلابی برای بازسازی فرهنگی ضروری است

۱۴۰۱/۰۴/۰۳ - ۱۷:۰۳:۳۰
کد خبر: ۱۳۴۳۰۰۲
تحول انقلابی برای بازسازی فرهنگی ضروری است
وزیر فرهنگ گفت: بازسازی فرهنگی به معنای ادغام مجموعه های فرهنگی نیست بلکه باید در ساختارهای فرهنگی تحول انقلابی صورت بگیرد.
به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ محمد مهدی اسماعیلی دیروز پنجشنبه در هجدهمین نشست دبیران هم‌اندیشی دانشگاه‌های کشور که در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد، بر اهمیت تغییر ریل گذاری حوزه های مختلف فرهنگی تاکید کرد و گفت: بر این باورم که باید برای اقدامات فرهنگی تغییر ریل صورت گیرد تا فضای فرهنگی در مسیر دستیابی به آرمان های متعالی انقلاب اسلامی قرار گیرد.
 وی در ادامه افزود: داشته های فرهنگی باید در راستا و حمایت از اهداف انقلاب اسلامی باشد نه آنکه در نقطه مقابل با این اهداف متعالی قرار گیرد، از سوی دیگر بازسازی فرهنگی به معنای ادغام مجموعه های فرهنگی در یکدیگر نیست بلکه باید در ساختارهای فرهنگی تحول انقلابی صورت بگیرد.
اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:  باید با برنامه‌ریزی مدون شرایطی فراهم کرد که با توجه به بودجه ای که برای ترویج معارف اسلامی و هویت ایرانی اسلامی موجود است، بهترین خروجی ممکن را شاهد باشیم که این مهم با تلاش مدیران جهادی، متدین و انقلابی دست یافتنی خواهد بود.
وزیر فرهنگ در ادامه به بهره‌برداری حداکثری غربی ها از حوزه های مختلف فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: سینما یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین ابزار برای تأثیر بر فرهنگ ها محسوب می‌شود به عنوان نمونه، اکنون که ۲۰ سال از جنگ خلیج فارس می‌گذرد، استکبار جهانی  تعداد قابل توجهی فیلم برای توجیه اقدامات جنگ طلبانه خود ساخته که این مساله بیانگر توجه جدی استکبار به ابزار سینما است.
گفتنی است، همایش دبیران هم‌اندیشی دانشگاه‌های کشور در مشهد به میزبانی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها در مشهد برگزار شد.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز