ساختاری که باید بخش تعاون را هدایت و رشد دهد به وظیفه خود به خوبی عمل نکرده‌ است

۱۴۰۱/۰۶/۱۳ - ۰۷:۳۵:۱۸
کد خبر: ۱۳۷۲۵۳۸
ساختاری که باید بخش تعاون را هدایت و رشد دهد به وظیفه خود به خوبی عمل نکرده‌ است
استاندار مرکزی گفت: معاونت تعاون در وزارتخانه‌های اقتصادی برای حمایت از تعاونی‌های کشور ایجاد شود.

به گزارش برنا از اراک ، فرزاد مخلص الائمه در هفدهمین جشنواره تعاونی های برتر و چهاردهمین آیین تجلیل از کار آفرینان برتر استان مرکزی افزود: یکی از راهکارهای حمایت از تعاونی‌ها به جای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد معاونت تعاون در وزارتخانه های مرتبط با حوزه اقتصاد از جمله وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نفت و نیرو است که می تواند تعاونی ها را مورد حمایت قرار دهد.

وی ادامه داد: اکنون به جز وزارت تعاون و ۲ وزارت که بخش تعاون را مورد حمایت قرار می دهد در بقیه وزارتخانه‌ها این مهم مورد توجه قرار نمی گیرد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: بخش تعاونی به شکلی که دامنه و گستره آن بتواند مردم را درگیر اقتصاد، تولید و بخش خدمات کند فاصله زیادی داشته و این مهم علت و عوامل مختلفی دارد که مهم ترین این عوامل ساختاری است.

مخلص الائمه افزود: ساختاری که باید بخش تعاون را هدایت و رشد دهد یا نبوده و یا به وظیفه خود به خوبی عمل نکرده‌ است.

وی اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مجموعه ای از دستگاه ها با ماموریت های مختلف تشکیل شده و در این وزارتخانه بخش تعاون، فعالیت لازم را نداشته و اگر کسی ادعا می کند که دارد باید خروجی آن دیده شود.

استاندار مرکزی افزود: خروجی باید به گونه ای باشد که بخش تعاونی به عنوان یک بخش خصوصی اقتصاد مردمی در کشور دیده شود؛ در ۱۰ سال گذشته و قبل از این دولت، به جز مقام معظم رهبری اسمی از تعاونی توسط مقامات کشور برده نشده‌ است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری علاج مشکلات اقتصادی کشور را اقتصاد مقاومتی دانستند، گفت: مقام معظم رهبری اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مردمی را ۲ رکن اقتصاد مقاومتی دانستند و از ۱۲ سال گذشته و پیش از اقتصاد مقاومتی به اقتصاد دانش بنیان تاکید داشتند.

استاندار مرکزی افزود: اقتصاد دانش بنیان از سالی که توسط مقام معظم رهبری به عنوان نوآوری و شکوفایی نامگذاری شد تا کنون مورد توجه بوده و تاکنون اتفاقات مناسبی در این زمینه رخ داده‌ است.

مخلص الائمه گفت: اگر چه در استان مرکزی سهم اقتصاد دانش بنیان و تعداد شرکت های دانش بنیان با وجود تمام ظرفیت ها مناسب نبوده و شان استان نیست ولی در کشور در حوزه اقتصاد دانش بنیان حرکت های خوبی انجام شده‌است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز