پایان کابوس هر سه کیلومتر یک کشته در کمربندی یاسوج

۱۴۰۱/۰۶/۲۱ - ۰۷:۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۳۷۶۱۶۳
کمربندی یاسوج معروف به جاده مرگ سالهاست که به قتلگاهی برای مسافران تبدیل شده و طرح چهار خطه کردن این محور که بیش از ۱۲ سال به طول انجامید همواره سوژه رسانه ها و دغدغه متولیان امر بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛این مکان همواره محل بروز تصادفاتی سنگین و دردناکی بوده و مسئولان امر سعی کردند که با دوبانده کردن این محور تا حدودی به رفع این مشکل کمک کنند.

محمد راستا مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از این پروژه گفت: پروژه بابامیدان یاسوج به سمیرم قطعه کمربندی یاسوج که طول این قطعه ۱۴ کیلومتر و قرارداد آن ۷۷ میلیارد تومان است در سال ۱۴۰۰ آغاز شده و پیشرفت پروژه بیش از ۴۰ درصد است.
۲۰۲۲۰۹۱۰_۱۰۴۵۲۱

راستا  ادامه داد: پیمانکار خوب و توانمندی برای اجرای این طرح دارد و تلاش بر این است که چهار و نیم کیلومتر اول یعنی از پلیس راه اصفهان تا پل مختار بزودی  بهره برداری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سپس مابقی تکمیل شود و ضمن اینکه پیمانکار در کل مسیر در حین اجرای طرح است.

راستا اضافه کرد: قطعه چهار و نیم کیلومتری، پل ها، زیرسازی و روسازی و خاکبرداری در حال انجام  می باشد و امید است به زودی زیر بار ترافیک رود و بخشی از مشکل مردم در این محور رفع شود.Screenshot_۲۰۲۲۰۹۱۰-۱۵۳۹۴۴_Gallery

وی تصریح کرد: بخش عظیمی از تصادفات استان در این محور رخ می دهد و حادثه خیز ترین نقطه در استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۱۱ درصد از تصادفات استان مربوط به این قطعه ۱۴ کیلومتری است و به همین دلیل در اولویت طرح ها قرار داده شده است.

راستا افزود: در محور یاسوج بابامیدان و سمیرم ۶۵ کیلومتر محور باند دوم احداث شده  و بهره برداری شده است.Screenshot_۲۰۲۲۰۹۱۰-۱۵۴۰۰۰_Gallery

وی ادامه داد: نیاز است کل محور باند دوم احداث شود زیرا که یکی از جاده های ترانزیتی کشور و استان بوده و دارای ترافیک بالایی شاید نزدیک به ۲۰ هزار داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از محور های شریانی و شناسنامه دار کشور است که باید به خاطر سرعت در آمد و رفت ترافیک و ایمنی حمل و نقل نیاز به احداث باند دوم دارد.

وی عنوان کرد: این پروژه از طرح های ملی است که در سال ۱۴۰۱ تقریبا ۴۶ میلیارد تومان کل محور اعتبار دارد.

راستا تصریح کرد: این محور در حوزه استان ۱۵۰ کیلومتر طول دارد که در سه نقطه در حال اجرا است.۲۰۲۲۰۹۱۰_۱۰۳۴۵۲

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مهمترین قطعه آن کمربندی یاسوج است که امید است هر چه زودتر به بهره برداری برسد و تلاش بر این است اعتبارات به موقع تخصیص داده شود.

وی تاکید کرد: سال ۱۴۰۱ هنوز تخصیصی داده نشده اما با پیگیری های انجام شده وزارت اعلام کرده که به زودی  به این پروژه تخصیص صورت گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز