آغاز بهره‌برداری از سیستم پایش تصویری محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۱/۰۹/۰۳ - ۱۵:۰۹:۱۱
کد خبر: ۱۴۰۲۹۶۱
آغاز بهره‌برداری از سیستم پایش تصویری محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد
با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ، سیستم پایش هوشمند تصویری اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این آیین گفت: این سیستم پایش تصویری با همکاری اعضای هیئت علمی دانشگاه یاسوج طراحی و تولید شده و ایرادهای موجود در آن هم رفع شده است.

اسلام جاودان خرد افزود: قبل از طراحی و تولید این سیستم ، پایش محیط زیست منطقه بصورت فیزیکی توسط محیط بانان انجام می گرفت.

وی ادامه داد: این سیستم برای فعالیت هایی از جمله پایش، وقوع آتش سوزی ها، آمارگیری وحوش و دیگر موارد تسهیل گر و کمک کننده به محیط بانان بکار می رود.

جاودان خرد تاکید کرد که در صورت تامین حدود ۶ میلیارد تومان اعتبار ، تمام مناطق استان به سیستم پایش هوشمند تصویری مجهز خواهد شد.

وی گفت: ۳۱۲ هزار هکتار منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع در استان کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد و شمار محیط بانان موجود برای حفاظت از این مقدار مناطق حفاظت شده ناکافی است.

براساس استانداردهای جهانی به ازای هر هزار هکتار یک محیط بان نیاز است اما اکنون هر محیط بان در منطقه حفاظت شده دنا از چهار هزار هکتار عرصه محافظت می کند.

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در این آیین افتتاح این سیستم گفت: امسال به نام محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه نامگذاری شده است و از ظرفیت های دانش بنیان در سیستم های محیط زیستی کشور استفاده می شود.

وی گفت: استفاده از ظرفیت های پرنده ای از جمله پهپادها در برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست کشور قرار دارد.

با بهره برداری از سیستم پایش تصویری هوشمند،از این پس حفاظت از مناطق حفاظت شده و جنگل های این خطه در دنا به صورت آنلاین و برخط پایش و رصد می شود ‌و به محض وقوع آتش سوزی اقدامات لازم و پیشگیرانه انجام خواهد شد.

جمع آوری برخط داده ها می تواند تهدیدهای بالقوه از جمله آتش سوزی ها ، شکار غیر مجاز و قطع درختان را آشکار و اطلاع دهد. استفاده از پایش آنلاین در کاهش آتش سوزی ها یکی از مزایای این سیستم است و پردازش داده ها با استفاده از الگوریتم های یادگیری عمیق ، پردازش داده ها را بر عهده دارد تا با تولید دانش به عنوان ابزار مدیریتی در بحران هایی مانند آتش سوزی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست مورد استفاده قرار گیرد.

تهیه نقشه ها احتمالی گسترش آتش و اعلام هشدار به مراکز گوناگون تصمیم گیری ، استفاده از تکنولوژی های نوین امکان حفاظت از مناطق صعب العبور،کاهش هزینه های جاری ، تعمیر و نگهداری تجهیزات از دیگر مزایای این سیستم هوشمند است.

انتهای پیام 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز