زنگ پژوهش در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته شد

۱۴۰۱/۰۹/۱۲ - ۱۷:۵۰:۱۲
کد خبر: ۱۴۰۶۳۸۹
با حضور احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولین استانی و پژوهشگران در آیینی نمادین به مناسبت هفته پژوهش و به نیابت از همه مدارس استان زنگ پژوهش توسط استاندار در مدرسه فرزانگان یاسوج نواخته شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد ؛  امروز شنبه 12 آذرماه 1401 زنگ پژوهش در دبیرستان تیزهوشان یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار ، رئیس دانشگاه یاسوج، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، رئیس سازمان پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد، رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولین دانشگاهی و مراکز علمی و شهرستانی به صدا در آمد.

احمد زاده استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این مراسم به اهمیت و جایگاه علم و پژوهش پرداخت و گفت: پژوهش زیربنایی ترین و مهمترین عامل در کاربردی کردن فعالیت ها با راهکار علمی است.

سید علی احمد زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی محدودیتی ندارند ، ادامه داد : کار مطالعه، تحقیق و پژوهش نامحدود است و باید درسطوح مختلف و همه زمینه ها از جمله مباحث اقتصادی، اشتغال و تولید و مسایل فرهنگی و معنوی بیشتر شود.

استاندار با تاکید بر تلاش و ورود دانش آموزان به عرصه پژوهش افزود: دانش آموزان به پژوهش اهمیت دهند و با تقویت فرهنگ پژوهش در مدارس، پژوهش محوری از مدارس آغاز و نهادینه شود.

وی بیان کرد: اگر قرار است کارهای زیربنایی و اساسی انجام دهیم باید دانش‌بنیان و براساس علم دانش باشد و هر کاری غیر از این باشد به ثمر و نتیجه نمی‌رسد.

احمدزاده خطاب به دانش‌آموزان دختر مدارس استان گفت: دختران دانش‌آموز این مهم را مدنظر داشته باشند که هر چیزی که جلوی رسیدن آنها به خدا را می‌گیرد فاصله بگیرند.

عزت خواه مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین با اشاره به اینکه تحقیق وپژوهش اساس کار آموزش وپرورش است گفت: کسب علوم مختلف و دست یافتن به قله‌های علمی تنها در سایه تحقیق و پژوهش محقق می‌شود.

حسنعلی عزت خواه ، مدیرکل آموزش و پرورش ادامه داد : در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر تقویت بنیه تحقیق و پژوهش برای دانش‌آموزان و فرهنگیان تأکید شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود:مدرسه نقطه شروع فرهنگ‌سازی در امر پژوهش است و خوشبختانه در سال‌های اخیر توجه خوبی به امر پژوهش درمدارس صورت گرفته است.

وی روی آوردن معلمان و دانش‌آموزان به سمت رویکرد پژوهشی و حاکم شدن فضای پرسشگری و جستجوگری در مدارس را، از جمله مواردی دانست که در آموزش و پرورش باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این نشست از معلمان و دانش‌آموزان پژوهشگر استان با اهداء لوح سپاس تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز