انس با قرآن موجب سعادت انسانها می شود

۱۴۰۱/۰۹/۱۹ - ۱۱:۴۱:۳۲
کد خبر: ۱۴۰۹۰۱۹
انس با قرآن موجب سعادت انسانها می شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: انس با قرآن و عمل به احکام آن موجب سعادت و بهروزی انسانها می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم روز شنبه در قزوین آغاز شد.

مراسم افتتاحیه این مسابقات با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، مجیدی مدیرکل اوقاف، حمید مجیدی مهر رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف، کاظمی فرماندار، فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، صباغی شهردار، فائزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کبری علیخانی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و جمعی از علاقمندان با تلاوت دلنشین سید مصطفی حسینی قاری بین المللی در سالن دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

IMG_20221210_121023

حجت الاسلام مجیدی اظهارداشت: افتخار داریم میزبان جامعه قرآنی کشور در این دیار هستیم و در جوار اهل بیت این رویداد معنوی را برگزار می کنیم. 

وی با تشکر از همکاری دستگاههای اجرایی از جمله، شهرداری،شورای شهر، استانداری، میراث فرهنگی، سپاه، آموزش و پرورش تصریح کرد: همه دور همی ها بنام قرآن کریم است و جامعه مسلمان ما در این عصری که شیاطین و مستکبران عالم می خواهند پرچم نورانی حق را خاموش کنند فریاد می زنیم که جامعه دلداده ما پای قرآن ایستاده است و این مجالس موجب رونق گرفتن حق خواهد شد. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: در کنار این مسابقات 40 محفل قرآنی در برنامه های جنبی پیش بینی شده که آن را اجرا می کنیم. 

وی اضافه کرد: محافل قرآنی با حضور قاریان بین المللی از جمله استاد حمید شاکر نژاد و قاسم مقدمی در مناطق مختلف استان برگزار می شود. 

مجیدی گفت: برپایی نمایشگاه محصولات قرآنی، فرهنگی، حجاب و عفاف، بازی کودکانه، ایستگاه صلواتی، مشاوره قرآنی و جهاد تبیین در کنار دانشگاه فرهنگیان در محل برگزاری مسابقات پیش بینی شده است. 

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی انجام شده تلاش می کنیم در مدت برگزاری این رویداد قرآنی زمینه حضور کارگران واحدهای صنعتی، دانش آموزان و سایر گروهها در این محفل فراهم شود تا علاقمندان بتوانند در این مراسم معنوی شرکت کنند. 

IMG_20221210_124247

در ادامه برنامه تواشیح حبل المتین اجرا شد. 

۲۳۹ متسابق در مدت ۵ روز در رشته های اذان، هم خوانی، دعاخوانی و تواشیح در بخش‌های خواهران و برادران با یکدیگر رقابتی معنوی دارند. 

این رقابت‌ها به صورت مستقیم از شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن نیز پخش می شود. 

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز