استاندار مرکزی: تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل پیش‌نیاز توسعه پایدار است

۱۴۰۱/۰۹/۲۳ - ۱۰:۴۸:۵۳
کد خبر: ۱۴۱۰۸۱۷
استاندار مرکزی: تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل پیش‌نیاز توسعه پایدار است
استاندار مرکزی گفت: تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل پیش‌نیاز توسعه پایدار است و تلاش‌های دستگاه‌های امدادی و انتظامی در این مسیر زمینه‌ساز پیشرفت و آبادانی استان و در نهایت کشور است.

به گزارش برنا از مرکزی ، فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی روز چهارشنبه در آیین افتتاح طرح زمستانه پلیس راه و راهور استان مرکزی در ستاد فرماندهی انتظامی این استان در اراک، افزود: به فضل الهی برنامه مدیریت زمستانه راه‌های این استان آغاز شد و با وجود اینکه استان مرکزی استانی پهناور نیست اما به لحاظ حجم تردد، ترافیک و قرارگرفتن در کوریدور شمال به جنوب و شرق به غرب جزو استان‌های مهم کشور است.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر و بویژه یک سال گذشته، تلاش شده با همکاری همه دستگاه‌های مسئول، مسایل ترافیکی به نحوی مدیریت شود که حوادث جاده‌ای به حداقل ممکن برسد.

استاندار مرکزی ادامه داد: بسیاری از نقاط حادثه خیز جاده های استان در ماه‌های اخیر اصلاح شده و تعدادی از پروژه‌های عمرانی مرتبط با راه عمر برخی از 15 سال هم تجاوز می‌کرد، با سرعت ویژه در حال اتمام است.

مخلص الائمه ادامه داد: برای اولین بار در تاریخ این استان، تعدادی از پروژه‌های عمرانی به صورت چند شیفته فعال شده و این موضوع تاکنون سابقه نداشته است.

وی عنوان کرد: فرآیند تکمیلی تعدادی از پروژه‌های شهرداری‌های استان مرکزی از جمله اراک به صورت چند شیفته در حال انجام است و این امر باعث شده تا طرح‌ها زودتر از موعد مقرر افتتاح شوند و در گشایش گره‌های ترافیکی نقش موثری داشته باشند.

استاندار مرکزی گفت: یک پایگاه اورژانس هوایی به تازگی توسط خیران در محدوده زالیان که یکی از مناطق پرحادثه استان مرکزی به شمار می‌رود ایجاد و هفته گذشته با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

مخلص الائمه افزود: رسانه‌های فعال این استان خود را همراه فعالان میدان در اجرای طرح زمستانه می‌دانند و تقاضا است این قشر در توسعه و بهبود فرهنگ ترافیکی و حمل و نقل حداکثر توان خود را به هر شکل و روش‌های مختلف که می ‌توانند بکار بگیرند.

وی تصریح کرد: مردم پایه اصلی بحث ترافیک، کاهش و رفع و دفع حوادث رانندگی هستند و اگر توجه کافی نداشته باشند و به سلامت خود و همراهان توجه نکنند، تلاش‌ها به نتیجه نمی‌رسد و بخش زیادی از زحمات به هدر می‌رود، بنابراین انتظار است همه رانندگان و همراهان کمک دهند تا حوادث رانندگی به حداقل برسد و امید است یک زمستان پربارش و کمترخطری پیش رو داشته باشیم.

استاندار مرکزی تاکید کرد: مجموعه پلیس راه و راهور باید در امر تردد مردم تلاش ویژه‌ای داشته باشند و با رانندگان متخلف مماشات نداشته باشند و حداثکر سخت‌گیری را داشته باشند تا مسیرهای جاده‌ای استان مرکزی برای رانندگان متخلف ناامن باشد.

دولت سیزدهم در حوزه ترافیک اقدامات خوبی انجام داده است

فرمانده انتظامی استان مرکزی هم در این آیین گفت: دولت سیزدهم در حوزه ترافیک، کاهش تصادفات، ایمن‌سازی جاده‌ها و حوزه فرهنگی این بخش، اقدامات خوبی انجام داده است.

سردار « هادی رفیعی‌کیا» افرود: با همه اقدامات صورت گرفته در کشور و استان مرکزی، اما آمار تصادفات فوتی و جرحی در استان بالا و نگران کننده است و در این راستا برنامه‌های مدونی تدوین شده است.

وی بیان کرد: برنامه‌هایی از سوی شورای راهبردی ترافیک استان مرکزی تدوین شده و همه باید دست به دست هم دهند تا آمار حوادث رانندگی و بویژه حوادث منجر به فوت روز به روز کاهش یابد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: حدود ۲۲۷ گشت خودرویی و امدادی از پلیس و سایر دستگاه‌های مربوطه این استان در طرح زمستانه استان مرکزی حضور دارند و به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

سردار رفیعی‌کیا اظهار داشت: امید است در این طرح کمترین حوادث رانندگی رخ دهد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز