رئیس سازمان امور اجتماعی کشور به معرفی خدمات گسترده اورژانس اجتماعی به مردم تاکید کرد

۱۴۰۱/۱۱/۱۱ - ۲۰:۴۳:۴۸
کد خبر: ۱۴۳۰۶۵۰
معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: سطح آشنایی عمومی با خدمات اورژانس اجتماعی (۱۲۳) در کشور پایین است و خدمات گسترده این مراکز باید به مردم معرفی شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی؛ محمد عباسی با بیان این مطلب در بازدید از مراکز تحت نظارت بهزیستی در بیرجند که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همراه بود، خاطرنشان کرد: برخی کمبودها در مراکز ۱۲۳ وجود دارد که نیاز است برای ارتقای خدمات، استانداردسازی این مراکز مد نظر قرار گیرد.

وی بر افزایش انگیزه کارکنان اورژانس اجتماعی تأکید کرد و گفت: داشتن انگیزه و تعهد در انجام وظیفه، اصولی‌ترین خصیصه افرادی است که در مراکز اورژانس و مشاوره فعالیت می‌کنند.

معاون وزیر کشور یادآور شد: به لحاظ نوع فعالیت در مراکز اورژانس و مشاوره که پناه مردم محسوب می‌شوند خدمات افرادی که در این مکان‌ها مشغول به فعالیت هستند، شایسته قدردانی است.

وی افزود: مسائل مهم مردم به شکلی است که نیاز دارند به چنین مراکزی پناه ببرند لذا نوع مشاوره و آرامش دادن تأثیر زیادی در تصمیم‌گیری افراد هنگام مواجهه با بحران‌های روحی دارد و استفاده از روش‌های روانشناسانه، دلسوزانه و متعهدانه بسیار مهم است. عباسی گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری باید افراد آسیب‌دیده را عائله خود بدانیم و از همه توان و ظرفیت‌ها در رفع مشکلات آنها استفاده کنیم.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت تهیه بانک اطلاعاتی از افرادی که به عنوان فرزندخوانده به خانواده ها تحویل می شوند، تصریح کرد: از طریق این بانک اطلاعاتی باید به طور مستمر از وضعیت فرد آگاهی داشت و روند سرنوشت او را در خانواده‌ای که تحویل شده، پیگیری نمود.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در بازدید از مرکز نگهداری زنان آسیب‌دیده در بیرجند هم گفت: امکاناتی که در این مراکز فراهم شده از وضعیت متوسط جامعه بالاتر است لذا افراد از رفاه نسبی برخوردارند و همه اینها از برکت نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه افراد خدمت‌گیرنده باید قدرشناس این اقدامات باشند، ادامه داد: در کنار نگهداری باید زمینه های لازم برای کسب مهارت در افرادی که توانایی دارند، فراهم شود .

عباسی در بازدید از مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ نیز با اشاره به لزوم افزایش تاب‌آوری در خانواده‌ها گفت: بیشتر مشکلات خانوادگی در مناطق مرفه نمود پیدا می‌کند در حالی که تصور می‌شد ریشه طلاق در فقر است اما رفاه در اختلافات بین زوجین تأثیر داشته زیرا با پیشرفت فناوری افراد با مظاهر جدید آشنا شده و با از بین رفتن فرهنگ اصیل، خانواده‌ها بیشتر دچار آسیب می‌شوند.

وی گفت: بهزیستی در مراکز مشاوره باید تاب‌آوری خانواده‌ها را تقویت کند و بانوان در این میان نقش مهمتری دارند. معاون وزیر کشور با اشاره به آسیب‌های ناشی از طلاق در جامعه افزود: مهمترین موضوع در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی، تقویت بنیان خانواده و رشد فرهنگ دینی و معنوی است.

کمبود نیرو در اورژانس ۱۲۳، استانداردسازی مرکز پاسخگویی به تماس‌های تلفنی، تقویت تیم‌های سیار مراکز اورژانس ۱۲۳ در شهرستان‌ها برای پاسخگویی بهتر به شهروندان از مهمترین درخواست‌های مطرح شده در این بازدیدها بود.

انتهای پیام

خبرنگار:مرضیه شهریاری

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز