لینک‌های جعلی تخفیفات ویژه نوروزی را جدی بگیرید

۱۴۰۱/۱۲/۱۴ - ۰۹:۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۴۴۴۵۰۵
لینک‌های جعلی تخفیفات ویژه نوروزی را جدی بگیرید
رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد گفت: کاربران در هنگام خرید‌های نوروزی مراقب کلاهبرداران سایبری و لینک‌های جعلی به بهانه‌های تخفیفات ویژه نوروزی باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ عمران فر افزود: با توجه به روز‌های پایانی سال و اقدام برخی شهروندان برای خرید از طریق فضای مجازی مردم باید هنگام خرید نکات ایمنی کارت‌های بانکی را رعایت کنند و برای خرید اینترنتی روی هر لینکی کلیک نکنند.

وی اضافه کرد: مجرمین سایبری با ارسال پیام‌های جعلی مانند تخفیفات ویژه نوروزی و برنده شدن جوایز مختلف از مردم کلاهبرداری می‌کنند که باید مردم مراقب این شگرد‌های کلاهبرداری باشند.

رئیس پلیس فتا استان گفت:در هنگام خرید‌های اینترنتی از سایت‌های معتبری که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند اقدام کنند و برای پرداخت در صورت تحویل درب منزل اقدام کنند.

عمران فر افزود: در صورت مشاهده جرائم سایبری مردم از طریق سایت پلیس فتا و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند.

وی به جرائم حوزه سایبری اشاره کرد و بیان داشت: ۵ جرم اول در حوزه سایبری سرقت، کلاهبرداری رایانه ای، قمار و شرط بندی اجاره کارت‌های بانکی، برداشت‌های اینترنتی از طریق هک کردن و هتک حیثیت می‌باشد.

عمران فر همچنین اضافه کرد: جرائم سایبری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد افزایش و در حوزه کشف ۳۲ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز