غرس ۳۲۵۰ اصله نهال توسط جوانان هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۱/۱۲/۲۱ - ۱۹:۰۱:۵۲
کد خبر: ۱۴۴۷۷۷۷
غرس ۳۲۵۰ اصله نهال توسط جوانان هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد
همزمان با سراسر کشور در قالب طرح پویش ۱۰۰ (کاشت ۱۰۰ هزار اصله نهال) جوانان عضو جمعیت هلال احمر کشور، جوانان عضو نهاد مذکور در کهگیلویه و بویراحمد سه هزار و ۲۵۰ نهال غرس کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛مدیرعامل جمعیت هلال احمر این استان در حاشیه آیین کاشت نهال در جنگل های منطقه سپیدار گفت : در راستای اهداف و برنامه های بشردوستانه به منظور حفظ و احیای جنگل های استان طرح درختکاری در ۹ نقطه استان انجام شده است.

کاظم فلاح دوست افزود: این طرح با مشارکت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در تامین نهال از سوم اسفند ماه امسال تاکنون اجرا شده است.

وی ابراز کرد:با هدف افزایش پوشش گیاهی ، کاهش پیامدهای ناشی از تغییرات اقلیمی و با توجه به تاکید اخیر رییس جمهور مبنی برمشارکت متعهدانه در پویش ایران سبز، ایران قوی، طرح های درختکاری امسال در سطح شعب و کانون های جوانان، دانشجویی،طلاب،عشایری،روستایی و دانش آموزی به شکل ویژه ای مورد توجه قرار گرفت .

وی بیان کرد: در پویش ۱۰۰ یا کاشت ۱۰۰ هزار اصله نهال به مناسبت صدمین سال فعالیت جمعیت هلال احمر مطابق با سهمیه مقرر و اعلامی دبیرخانه تغییرات اقلیمی این جمعیت کاشت تعداد ۲ هزار اصله نهال برای استان پیش بینی شد که با همت جوانان عضو جمعیت هلال احمر در سراسر استان کاشت سه هزار و ۲۵۰ نهال صورت گرفت.

فلاحی دوست افزود : فعالیت های انسان در عصر کنونی منجر به ایجاد تغییراتی در چهره و نظم محیط زیست شده و مقابله با اثرات ناشی از تغییرات اقلیمی با ۲ روش (افزایش تاب آوری) و (کاهش میزان تغییرات) صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: کاشت درخت در عین حالی که تاب آوری محیط زیست را افزایش می دهد، به کاهش میزان تغییرات نیز کمک می کند به همین دلیل اعضای جوانان جمعیت هلال احمر همواره به عنوان یک کنشگر فعال در حوزه محیط زیست،نقش مهمی را در امر کاشت نهال داشته و در قالب جشنواره ها، پویش ها و طرح های ملی، در این امر سهیم بوده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد : بیابان زدایی و گسترش پوشش گیاهی در مناطق شهری ،کاهش میزان گاز دی اکسید کربن با کاشت گونه های گیاهی متناسب با اقلیم هر منطقه،ترویج فرهنگ درخت کاری و زنده نگه داشتن یاد و خاطره اسطوره های بشردوستی از دیگر اهداف این طرح است.

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز