رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان؛

ایران از لحاظ ذخایر گچ معدنی پس از کشور ایالات متحده آمریکا در رتبه دوم دنیا قراردارد/کارخانه‌های گچ با زیان دهی در حال تولید هستند

۱۳۹۸/۰۴/۰۱ - ۱۲:۵۳:۳۴
کد خبر: ۸۶۰۹۸۸
ایران از لحاظ ذخایر گچ معدنی پس از کشور ایالات متحده آمریکا در رتبه دوم دنیا قراردارد/کارخانه‌های گچ با زیان دهی در حال تولید هستند
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: واحدهای تولید گچ کشور، به دلیل رکود بازار ساخت و ساز، هم اکنون زیر ظرفیت و با ضرر و زیان در حال تولید هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛علی اکبر جمعه‌ای افزود: صنعت تولید گچ با وجود اشتغالزایی و تأثیر در صادرات، رشد اقتصادی، رونق تولید و ایجاد ارزش افزوده با مشکلات عدیده ای رو به رو است.

وی، مهم‌ترین مشکل کارخانه‌های گچ استان سمنان را فرسودگی تجهیزات برشمرد و بیان کرد: انتقال فناوری از خارج کشور، مالیات بر ارزش افزوده، گرانی قطعات و تجهیزات، کمبود نقدینگی، هزینه بالای انرژی برق و گاز و حقوق و دستمزد کارگران، از جمله مشکلات واحدهای تولیدی این ماده معدنی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: کارخانه‌های گچ به علت تأثیر موانع و مشکلات یادشده نه تنها هیچ سودی نمی‌برند بلکه با زیان دهی در حال تولید هستند.

جمعه‌ای خاطرنشان کرد: دولتمردان در سال رونق تولید، با توجه به ظرفیت و نقش این ماده معدنی در اقتصاد کشور، به معنای واقعی از این صنعت و تولیدکنندگان این بخش حمایت کنند.

وی با اشاره به تنوع کیفیت معادن گچ ایران، افزود: معادن گچ استان سمنان از غنی‌ترین و خالص‌ترین معادن کشور محسوب می‌شود و این معادن برای شکوفایی نیازمند توجه بیشتری هستند و توسعه این بخش نیازمند تغییر نگرش است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان، به جایگاه ایران از لحاظ ذخایر گچ معدنی در جهان اشاره کرد و یادآور شد: ایران از این حیث پس از کشور ایالات متحده آمریکا در رتبه دوم دنیا قراردارد.

ایران با تولید ۱۱ میلیون تُن رتبه دوم تولید گچ در جهان را داراست و استان سمنان بخش قابل توجهی از این ماده معدنی را تولید می‌کند، ۲۳ درصد گچ جهان و حدود ۸۰ درصد گچ ایران در استان سمنان ذخیره شده است و ۴۲ کارخانه گچ در استان سمنان فعال است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز