پارک های ویژه بانوان افزایش می یابد

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۱۰:۱۶:۲۸
کد خبر: ۸۶۲۴۰۱
پارک های ویژه بانوان افزایش می یابد
در جلسه تلفیق کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ورزشی و معماری، شهرسازی عمران شورای شهر یزد؛ موضوع ورزش بانوان و ایجاد محل مناسب بررسی شد.

در این جلسه با توجه به گلایه مندی برخی از بزرگان شهر در خصوص برگزاری دو مراسم دوچرخه سواری بانوان و فشن شو کودکان در یک پاساژ تجاری، عنوان شد این اقدامات هیچ ارتباطی با شورای شهر نداشته و این شورا نسبت به برگزاری آن کاملا بی اطلاع بوده است.

سفید رئیس شورای اسلامی شهر و رئیس کمیسیون فرهنگی گفت: در زمینه برگزاری این دو برنامه عده ای بدون اطلاع؛ برگزاری آن را مرتبط با شورای شهر دانسته اند که اعلام می کنم شورا هیچ نقشی نداشته است.

عامری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی گفت: طی سال های گذشته هم هئیت دوچرخه سواری در همین مکان، ویژه بانوان همایش دوچرخه سواری برگزار نموده، ولی امسال مورد انتقاد قرار گرفته، نوع نگاه  هرکدام از ما به مباحث مختلف زندگی متفاوت است اما انتظار ما از جامعه باید رفتار در حد استاندارد باشد نه بیشتر یعنی همان رعایت قوانین

عامری افزود: در این زمینه نمی شود ورزش بانوان و حقوق و خواسته آنها را نادیده گرفت، برنامه در محیطی کاملا بسته برگزار و حتی دورتا دور محوطه پارک شادی پوشیده شده بوده است و بزرگوارانی که در این مورد به شورا اعتراض داشتند و این برنامه را از سوی شورای شهر می دانستند ای کاش ابتدا از صحت و سقم اطلاعاتی که در اختیارشان قرار گرفته مطمئن می شدند و سپس قضاوت می نمودند.

همچنین در خصوص برنامه یک مرکز خرید که توسط کودکان اجرا شده هیچ ارتباطی با شورای شهر نداشته و مسئولیت برگزاری با مدیران مرکز خرید بوده و حتی صدور مجوز اجرای آن هم در حدود اختیارات شهرداری و شورای اسلامی شهر نبوده است.

عامری با اشاره به اینکه باید یک مرکزفرهنگی تفریحی ورزشی ویژه بانوان در نظر بگیریم گفت: زنان توانمند وعلاقمند زیادی در یزد هستند که باید پارکها و فضاهای مناسب حضور آنان ایجاد گردد، بنده و سرکار خانم جورابی به عنوان نمایندگان بانوان پیگیر آن خواهیم بود.

الهه جورابی در ادامه با اشاره به همایش دوچرخه سواری بانوان گفت: این همایش در محیط بسته پارک شادی و بدون حضور آقایان برگزار شده و حتی اطراف پارک حصار کشی شد و شرکت کنندگان هم با حجاب کامل در این مراسم شرکت داشتند اما عده ای اطلاعات غلط به بزرگان یزد داده اند.

ابوترابی عضو کمیسیون فرهنگی هم با اشاره به اینکه هر فضایی مناسب ورزش بانوان نیست گفت: مخالف ورزش بانوان نیستیم اما باید مکان خاص برای ورزش بانوان در نظر گرفته شود.

قمی عضو کمیسیون فرهنگی به آماده سازی فضاها برا بانوان اشاره و عنوان کرد: تا چه حد توانسته ایم فضای شهر و پارک هایمان را برای بانوان آماده کنیم و اگر قرار است خانواده ها درکنار هم و با امنیت در یک فضای باز به تفریح و ورزش بپردازند آن را بر جداسازی آقایان و بانوان اولویت بدانیم.

وی افزود: ما به ظواهر اهمیت می دهیم ولی امنیتی که باید برای بانوان در پارک ها باشد اهمیتی داده نمی شود. فضای ناامن فرهنگی در پارک ها داریم اما گوش علما را از مسائل اشتباه پر کرده اند و از مسائل اصلی غافل شده ایم.

در این جلسه و با توجه به نیاز مبرم بانوان به پارک و مکان تفریحی، مقرر شد از شهردار درخواست شود چند پارک بزرگ محلی طی امسال در نظر گرفته شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز