رئیس جمهور عراق:

برگزاری کنگره مشاهیر همزمان با حمله اقتصادی و هجمه ها علیه ایران اقدامی بی همتا برای کرد ها است

۱۳۹۸/۰۴/۱۱ - ۱۳:۲۷:۵۵
کد خبر: ۸۶۵۲۱۹
برگزاری کنگره مشاهیر همزمان با حمله اقتصادی و هجمه ها علیه ایران اقدامی بی همتا برای کرد ها است
رئیس جمهور عراق در پیامی به کنگره مشاهیر کُرد گفت: در این زمانه که هجمه و حمله به جمهوری اسلامی و جنگ اقتصادی با ایران شکل گرفته، کردستان کنگره را برگزار می‌کند که این اقدام اقدامی بی همتا برای همه کردها است.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ کنگره مشاهیر کرد صبح امروز با حضور مهمانان داخلی و خارجی در تالار مولوی دانشگاه کردستان آغاز شد.

در این مراسم احمد برزنجی نماینده رئیس جمهور عراق پیام برهم صالح را در مراسم خواند که در این پیام آمده بود: تشکر و قدردانی خویش را از برگزار کنندگان کنگره اعلام می‌دارم و تشکر ویژه از استاندار کردستان اقای مرادنیا دارم برای برگزاری کنگره تاریخی شهر سنندج که شهر فرهنگ و مقاومت است در حالی که منطقه و جهان در بحران‌های عمیق و گوناگون به سر می‌برد به ویژه بحران ایدولوژی استعمار جهانی که بحران های گوناگونی را در منطقه به وجود آورده است و موجب جنگ‌های خونین و تروریستی در منطقه ما شده است.

در ادامه این پیام آمده است: این حمله وحشیگرانه به منطقه به دلیل طمع استعمار برای غارت منطقه است و حل این بحران نیازمند همبستگی همه مسلمانان است و در این زمانه که هجمه و حمله به جمهوری اسلامی و جنگ اقتصادی با ایران شکل گرفته، کردستان کنگره را برگزار می‌کند که این اقدام اقدامی بی همتا برای همه کردها و تاریخ این ملت است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: کردها در طول تاریخ به خوبی نشان داده اند که تمام تلاش انان برای ارتقای فرهنگ بشری بوده است و وجود صدها مشاهیر کرد در طول تاریخ نشان از این فرهنگ بوده است.

کنگره مشاهیر کرد 11 و 12 تیر ماه در دانشگاه کردستان برگزار می شود که از 30 نفر از مشاهیر و مفاخر کرد تجلیل به عمل می آید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز