استاندار کردستان:

قرارداد سرمایه گذاران خارجی در ایران تضمین می شود

۱۳۹۸/۰۴/۱۵ - ۱۳:۲۱:۴۰
کد خبر: ۸۶۶۸۰۷
قرارداد سرمایه گذاران خارجی در ایران تضمین می شود
استاندار کردستان گفت: قراردادهای سرمایه گذاران خارجی در ایران تضمین و حمایت خواهند شد لذا انتظار داریم در سلیمانیه و اقلیم کردستان عراق هم قراردادهای سرمایه گذاران ایرانی تضمین و از آنان حمایت شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ بهمن مرادنیا پیش از ظهر امروز در جلسه ارائه توانمندی های استان در حوزه صادرات خدمات فنی مهندسی به اقلیم کردستان عراق که در استانداری برگزار شد، گفت: مجموعه های مختلفی در کردستان فعالیت می کنند که توانمندی های خاص خود را دارند و می توانند اقدامات و کارهای خوب و ارزشمندی در اقلیم کردستان عراق انجام دهند که امیدواریم نتیجه این جلسه منجر به ارتباط و کار و پروژه بیشتر بین طرفین شود.

استاندار کردستان عنوان کرد: در زمینه ساخت مسکن مهر و مسکن روستایی در این استان چهار هزار میلیارد تومان کار انجام شده که می تواند الگوی برای اجرای این نوع اقدامات در اقلیم کردستان عراق باشد.

مرادنیا گفت: کردستان در حوزه گاز رسانی ظرفیت خوبی دارد به گونه ای که 93 درصد از روستا های استان اکنون از این تعمت برخوارد بوده و پیش بینی می شود 98 درصد روستاها از گاز رسانی برخوردار شوند.

او اشاره ای به تقویت روابط بانکی بین طرفین نیز داشت و گفت: بانک ملی آمادگی خود را برای ایجاد شعبه در استان سلیمانیه اعلام کرده است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه نگرانی هایی در تضمین قراردادها وجود دارد، یادآور شد: قراردادهای سرمایه گذاران خارجی در ایران تضمین و حمایت خواهند شد لذا انتظار داریم در سلیمانیه و اقلیم کردستان عراق هم قراردادهای سرمایه گذاران ایرانی تضمین و از آنان حمایت شود.

مرادنیا با بیان اینکه صندوق ضمانت صادرات در ایران وجود دارد، افزود: اگر کارهای تجاری از حالت سنتی به وضعیت روز دنیا تبدیل شود و پایه کار بر اساس اصول و مقررات درست باشد تحکیم روابط بیشتر را شاهد خواهیم بود.

او یادآور شد: تیم هایی برای پیگیری اجرای تفاهم نامه ها و نشست های بین مسئولان دو طرف تا حصول نتیجه باید تشکیل شود که نتایج جلسات را پیگیری کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز