مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان خبرداد:

کردستان میزبان شش رشته ورزشی در دومین المپیاد استعداد های برتر ورزش کشور

۱۳۹۸/۰۴/۱۶ - ۱۰:۳۵:۰۸
کد خبر: ۸۶۷۰۹۳
کردستان میزبان شش رشته ورزشی در دومین المپیاد استعداد های برتر ورزش کشور
مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: شش رشته بسکتبال سه نفره، ورزش های پهلوانی و زورخانه ای، قایقرانی آبهای آرام، کونگ فو و بوکس در بخش پسران و وزنه برداری بخش دختران در دومین دوره المپیاد استعداد های برتر ورزش کشور به میزبانی کردستان برگزار می شود.

حامد جولائی در گفت و گو با خبرگزاری برنا در کردستان؛ از برگزاری دومین مرحله المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در اواخر مرداد و اوایل شهریورماه خبر داد و گفت: این رویداد بزرگ ورزشی در 39 رشته بخش دختران و 55 رشته بخش پسران برگزار می شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان عنوان کرد: دومین المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور با شعار ورزش، دوستی، آینده ای بهتر در رده های پایه 13 تا 16 سال نوجوانان برگزار خواهد شد.

جولائی با اشاره به برگزاری این المپیاد به میزبانی 19 استان کشور افزود: استان کردستان در این دوره میزبانی شش رشته ورزشی در دو بخش پسران و دختران را برعهده دارد.

او گفت: اولین مرحله المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور اوایل آبان ماه سال گذشته برگزار شد و کردستان در سه رشته وزنه برداری و کاراته دختران و ژیمناستیک پسران میزبان بود که در پایان کردستان توانست با کسب جایگاه دهم کشور دستاورد بزرگی در تاریخ ورزش استان به ثبت برساند.

مدیر کل ورزش و جوانان کردستان با اشاره به برگزاری رقابت های انتخابی تیم های مختلف ورزشی حاضر در المپیاد استعدادهای برتر در شهرستان های استان و برپایی اردوهای استانی این رشته ها تصریح کرد: امسال با برنامه ریزی مناسب امیدواریم بتوانیم تعداد مدال های بیشتری کسب کنیم و رتبه کردستان را در بین استان های دیگر ارتقا دهیم.

جولائی تاریخ برگزاری دومین المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور را 30 مرداد لغایت دهم شهریورماه عنوان کرد و افزود: امسال رشته های بسکتبال سه نفره، ورزش های پهلوانی و زورخانه ای، قایقرانی آبهای آرام، کونگ فو و بوکس در بخش پسران و وزنه برداری بخش دختران به میزبانی استان کردستان برگزار خواهد شد.

او همچنین ثبت اطلاعات دقیق ورزشکاران، مربیان و عوامل اجرایی هیات های ورزشی در سامانه ملی مبین را با اهمیت دانست و گفت: تا زمانیکه اطلاعات و آمار ورزشکاران به صورت دقیق در این سامانه به ثبت نرسد اجازه ورود به میادین ورزشی به آنها داده نخواهد شد.

جولائی تعداد شرکت کنندگان شش رشته ورزشی که به میزبانی استان کردستان برگزار می شود را دو هزار و 775 نفر اعلام کرد و گفت: اداره کل ورزش و جوانان برای برگزار کردن هرچه بهتر این رقابت ها آمادگی کامل را دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در پایان سخنانش هدف وزارت ورزش و جوانان از برگزاری دومین المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور را " توسعه رویکرد عدالت محوری، توزیع متوازن منابع در استان ها، جذب و کشف و پرورش استعدادهای ورزشی سراسر کشور ، بهرمندی حداکثری از ظرفیت های موجود استان ها، پشتوانه سازی، کمک و تقویت تیم های ملی ، توسعه فرهنگ ورزش قهرمانی، رشد مدال آوری و حضور مقتدرانه در بازی های المپیک جوانان 2022 اعلام کرد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز