کارشناس مسئول اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

اعضای بدن دانش آموز کامیارانی اهدا شد

۱۳۹۸/۰۴/۲۴ - ۱۳:۰۳:۳۳
کد خبر: ۸۷۱۲۶۴
اعضای بدن دانش آموز کامیارانی اهدا شد
کارشناس مسئول اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اعضای بدن علی صفری نوجوان ۱۲ ساله کامیارانی که بر اثر خونریزی دچار مرگ مغزی شده بود پس از رضایت خانواده اهدا شد تا هشت نفر از بیماران فرصت زندگی دوباره بدست آورند.

شیدا خیراللهی در گفت و گو با برنا در کردستان اظهار داشت: این بیمار روز ۹ تیر سال جاری در خانه دچار سردرد شدید می شود بلافاصله توسط خانواده اش به بیمارستان سینای کامیاران منتقل و از آنجا به بیمارستان کوثر سنندج اعزام می شود.

وی افزود: بعد از تشخیص خونریزی مغزی در بیمارستان کوثر و عمل جراحی، بخاطر وخامت حال به بیمارستان فیروزگر تهران و از آنجا به بیمارستان حضرت رسول (ص) منتقل در این بیمارستان مرگ مغزی وی تایید و در همان جا با رضایت خانواده، اعضای بدن او به بیماران نیازمند اهدا شد.

خیراللهی اضافه کرد: از سال ۱۳۹۰ تاکنون اعضای بدن ۳۵ بیمار مرگ مغزی در این استان با همکاری و رضایت خانواده هایشان به بیماران نیازمند اهدا شده است.

وی یادآور شد: داوطلبان اهدای عضو علاوه بر مراجعه به این واحد می توانند با ثبت نام در سایت اینترنتی اهدای عضو ایرانیان ehda.center در این عمل خیر داوطلب شوند.

کارشناس مسئول اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: در این سامانه کد ملی هر فرد به صورت آنلاین کنترل شده و در صورتی که اطلاعات مطابق کارت ملی وارد شده باشد، کارت اهدای عضو صادر و متقاضی می تواند همان لحظه کارت خود را ذخیره و سپس چاپ کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز