معاون رئیس جمهور:

محیط‌بانان، معلمان و سفیران فرهنگی حفظ محیط زیست در جامعه هستند

۱۳۹۸/۰۴/۲۴ - ۱۸:۱۵:۵۰
کد خبر: ۸۷۱۴۷۹
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم بزرگداشت روز ملی محیط بان در شهرستان میبد استان یزد گفت: محیط‌بانان، معلم، الگو و سفیران فرهنگی حفاظت از محیط زیست در جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، مراسم روز ملی محیط‌بان با حضور "‌عیسی کلانتری" معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد شرفی" رئیس پلیس پیشگیری ناجا، "‌سرهنگ جمشید محبت‌‌خانی" فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست، "کمال دهقانی" رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم ‌تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار، "‌حسین فلاح" ‌فرماندار ‌شهرستان میبد، "‌نیره پورملایی" مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و جمعی از مقامات کشوری و مسئولان استانی‌ در سالن همایش های مجموعه کریاس پالاس شهرستان میبد برگزار شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم بیان کرد: شا‌هد سال ها عقب ماندگی در حوزه محیط زیست بوده ایم که با حمایت های شخص رئیس جمهور در دو سال اخیر اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است.

"‌عیسی کلانتری" ادامه داد: ۶۵ درصد بودجه جاری سازمان در سال های اخیر افزایش یافته است و حمایت‌های خوبی را از محیط بانان کشور انجام داد‌ه ایم.

‌وی با بیان اینکه شما محیط بانان باید معلم ‌و الگوی حفاظت محیط زیست در جامعه باشید، افزود: محیط‌بانان وظیفه سنگینی بر عهده دارند و به نوعی سفیران فرهنگی محیط زیست هستند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: در جهان ۱۷ درصد ظرفیت کشور در مناطق حفاظت شده برای نسل‌های آینده حفظ می شود اما در ایران این آمار ۱۲ درصد است که باید در سالهای آینده این ۵ درصد فاصله جبران شود.

کلانتری از سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان سازمانی که موظف به حفظ حقوق نسل آینده در حوزه زیست محیطی است یاد کرد و گفت: بخش عمده این وظیفه بر عهده محیط‌بانان کشور است.

معاون رئیس جمهور بر پرهیز از فعالیت‌های شعاری در حوزه محیط زیست تاکید کرد و کوتاهی در این حوزه را ننگی برای جامعه دانست و ادامه داد: متاسفانه ایران در فرسایش آب، خاک و گیاه، تولید پسماند زباله و آلودگی هوا پیشتاز کشورهای جهان است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: اگر سالیانه ٣٠٠ نفر به جمعیت محیط‌بانان کشور اضافه شود و بازنشسته‌ها نیز از سازمان خارج شوند در ١٠ سال آینده نزدیک به ۵ هزار محیط‌بان خواهیم داشت که اتفاق خاصی در روند فعالیت‌ها نخواهد داشت زیرا ما ۱۸۴ میلیون هکتار وسعت سرزمینی داریم که اگر جمعیت محیط‌بانان به ۵ هزار نفر برسد یعنی هر محیط‌بان می تواند ٣٣ هزار هکتار در کشور را پوشش دهد که این امر عملا امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: اما ما وقتی وارد مسئله فرهنگی ‌شویم و الگوسازی برای آحاد جامعه داشته باشیم، خود مردم محیط‌زیست را حفظ می‌کنند، ‌درست است که ما با ۵ هزار نفر  محیط‌بان محیط‌زیست را نمی‌توانیم حفظ کنیم اما اگر الگو شدیم این ۵ هزار نفر را می‌توانیم به ٨٠ میلیون ایرانی حافظ محیط‌زیست برسانیم.

کلانتری در پایان سخنان خود با اشاره به همکاری فرماندهی نیروی انتظامی با یگان حفاظت محیط‌زیست، خاطرنشان کرد: از زمانی که همکاری محیط‌بانان با نیروی انتظامی آغازشده، جایگاه ویژه‌ای برای شما ایجادشده است و با اعلام آمادگی فرماندهان محترم سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی، همکاری با این دو نهاد نظامی نیز به زودی انجام خواهد شد.

گفتنی است در پایان این مراسم تفاهم نامه اجرای بیمه مسئولیت محیط بانان توسط معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و استاندار یزد رونمایی شد و با اهدای لوح تقدیر از خانواده شهدا و جانبازان محیط‌بان کشور و محیط‌بانان برگزیده، ‌تجلیل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز