سید عباس دانایی فرماندار شهرستان سمنان خبر داد:

توزیع ۴۰ میلیارد و ۳۲۴ میلیون تومان اعتبارات شهرستان سمنان در بین ۴۳ دستگاه اجرایی مرکز استان/ اختصاص بیشترین اعتبارات به نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس

۱۳۹۸/۰۴/۲۶ - ۱۰:۳۲:۲۰
کد خبر: ۸۷۲۱۷۱
توزیع ۴۰ میلیارد و ۳۲۴ میلیون تومان اعتبارات شهرستان سمنان در بین ۴۳ دستگاه اجرایی مرکز استان/ اختصاص بیشترین اعتبارات  به نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس
سید عباس دانایی از توزیع ۴۰ میلیارد و ۳۲۴ میلیون تومان اعتبارات شهرستان سمنان در بین ۴۳ دستگاه اجرایی مرکز استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛سید عباس دانایی در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان سمنان در سالن اجتماعات فرمانداری افزود: امسال اعتبارات محدود است و بر اساس نیازهای ضروری بین دستگاه های اجرایی این شهرستان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه اعتبار سال ۹۷ شهرستان سمنان ۳۱۰ میلیارد ریال بود، ادامه داد: امسال از مجموع اعتبار تخصیص یافته به شهرستان سمنان ۲۸ میلیارد و ۱۰ میلیون ریال از محل ۲۷ صدم درصد ارزش افزوده تامین شده که تنها به ۲ دستگاه اختصاص می یابد.
وی ابراز داشت: یک میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال از الزامات قانون بودجه برای پایگاه ها و نواحی بسیج و ۲ میلیارد و ۲۱۸ میلیون ریال برای اجرای طرح های هادی روستایی از دیگر الزامات قانون بودجه ای به اعتبارات شهرستان سمنان اضافه شده است و ۴۰۳ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال اعتبار شهرستان سمنان مجموع این تخصیص هاست.
دانایی با بیان اینکه ۲۸۵ میلیارد و ۶۸۰ ملیون ریال از اعتبارات شهرستان سمنان مربوط به اعتبار متوازن است، تصریح کرد: اعتبار متوازن براساس شاخص های تعریف شده بین چهار دستگاه امور عشایری، دانشگاه علوم پزشکی، نوسازی و تجهیز مدارس و شهرداری توزیع می شود.
به گفته وی، براساس قانون، فقط شهرداری سمنان می تواند از اعتبار متوازن استفاده کند و بر این اساس ۷۰ میلیارد ریال به شهرداری، ۲۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال به شبکه بهداشت، ۲۰۰ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال به نوسازی مدارس و ۲۴ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال به ورزش و جوانان شهرستان سمنان از محل اعتبار متوازن اختصاص می‌یابد.
وی اضافه کرد: اگر اعتبارهای اضافه شده را از مجموع اعتبارها کسر کنیم، اعتبار خالص و توزیعی این شهرستان ۸۵ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال است که رقم بالایی نیست.

فرماندار سمنان با بیان اینکه امسال اعتبارات محدود بود، گفت: امسال بیشترین اعتبارات این شهرستان به نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و آموزش و پرورش اختصاص یافت.
وی با بیان اینکه این شهرستان با بحران فضای آموزشی مواجه است، افزود: ۵۰ درصد بودجه ۹۸ شهرستان سمنان به نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تخصیص می‌یابد.
وی با بیان اینکه بیشترین رشد جمعیت دانش آموزی استان مربوط به شهرستان سمنان است، ادامه داد: در این شهرستان ۲۶ مدرسه ۲ نوبته وجود دارد که این وضعیت در شهرستان های دیگر استان کمتر به چشم می‌خورد.
دانایی اظهار داشت: طرح های مربوط به نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برای توسعه فضای آموزشی با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور در سمنان کلنگ زنی می شود.
فرماندار سمنان گفت: برای اجرای طرح هایی که در مناطق درون شهری و روستایی نباشد، فرمانداری براساس امضای تفاهم نامه با دستگاه خواستار اعتبار، از محل اعتبار ارزش افزوده برای روستاهای فاقد دهیاری کمک می کند.
وی ادامه داد: ۷۰ درصد ارزش افزوده پرداخت شده از سوی مصرف کننده به شهرداری و ۳۰ درصد به دهیاری روستاها تعلق می گیرد و از محل اعتبار دهیار روستا، اعتباری به عنوان روستاهای فاقد دهیار در نظر گرفته شده است و دستگاه هایی که برای اجرای طرح در منطقه خارج از شهر و روستا کمبود اعتبار دارند می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.
فرماندار سمنان خاطرنشان کرد: جاده آبگرم و جاده منطقه زیارتی پیغمبران در سمنان در محدود شهری و روستایی نیست و می توان از محل ارزش افزوده برای بهسازی راه و تامین زیرساخت های گردشگری استفاده کرد.

فرماندار سمنان گفت: انتقال زندان از مرکز شهر به ساختمان جدید مطالبه و دغدغه اصلی مردم و مسئولان است و امسال از محل اعتبار ملی ۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان جدید زندان ها در نظر گرفته شده و تلاش می شود بخشی از این اعتبار برای تجهیز زندان به وسایل امنیتی صرف شود.
دانایی ادامه داد: اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی زندانیان استانی محسوب می شود و باید اعتبار آن از محل اعتبارات استانی تامین شود.
وی یادآور شد: بخشی از اعتبارات استانی توزیع نشده و هزینه‌کرد آن در اختیار شخص استاندار است و می توان با ارائه برنامه و طرح مناسب از اعتبار در اختیار علیرضا آشناگر استاندار سمنان استفاده کرد.
فرماندار سمنان خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی که بودجه توزیع شده را برای تکمیل طرح های خود کافی نمی دانند می توانند در شرایطی خاص و ارائه توجیه طرح از بودجه توزیع نشده در اختیار استاندار استفاده کنند.

معاون برنامه ریزی فرمانداری سمنان هم در این نشست گفت: اعتبار در نظر رفته شده برای دستگاه های اجرایی شهرستان برای هزینه صرف موارد مختلف مانند اجرا و تکمیل طرح های عمرانی، تجهیز، تعمیرات و بهسازی برنامه ریزی شده است.
هوشنگ زیاری افزود: امسال از محل بودجه سال ۹۸ به آب منطقه ای سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، امور آب و فاضلاب شهری سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، بنیاد شهید و امور ایثارگران پنج میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۲ میلیارد و ۷۱۸ میلیون ریال، بهزیستی ۴۰۰ میلیون ریال، راهداری و حمل و نقل پایانه ها ۱۰ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال و نهاد کتابخانه های عمومی ۲۵۰ میلیون ریال اختصاص می‌یابد.
وی خاطر نشان کرد: در شهرستان سمنان هلال احمر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال، حفاظت محیط زیست ۸۸۰ میلیون ریال، زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهار میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال اختصاص خواهد یافت.
زیادی یادآور شد: برای صدا و سیما یک میلیارد و ۸۰ میلیون ریال، صنعت، معدن و تجارت ۶۵۰ میلیون ریال، فرهنگ و ارشاد اسلامی ۷۰۰ میلیون ریال، منابع طبیعی و آبخیزداری پنج میلیارد و ۸۵۰ میلیون، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۴۰۰ میلیون ریال و شرکت شهرک های صنعتی ۲ میلیارد ریال اعتبار از محل بودجه سال ۹۸ در نظر گرفته شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز