معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان :

هدف اورژانس اجتماعی به حداقل رساندن و کاهش آسیب‌های اجتماعی است

۱۳۹۸/۰۵/۰۵ - ۰۹:۰۲:۴۴
کد خبر: ۸۷۵۱۴۸
هدف اورژانس اجتماعی به حداقل رساندن و کاهش آسیب‌های اجتماعی است
سلمان حسینی در خصوص فرار دختران از منزل گفت : عواملی مانند خشونت والدین، مشکلات والدین با یکدیگر، منع شدن از برخی خواسته های معقول ، سوء استفاده های جسمی و جنسی، تحقیر و طرد شدن و ایجاد یک شرایط تحمیلی برای نوجوان می تواند زمینه ساز فرار از خانه باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت : اورژانس اجتماعی با هدف کنترل و کاهش آسیب‌ ها برای جامعه هدف شامل زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب ‌دیده، دختران فراری، زوجینی که دچار اختلاف یا متقاضی طلاق، افرادی که دچار موارد کودک‌ آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری ، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی نموده اند و اختلافات حاد خانوادگی تشکیل شده است .

 سلمان حسینی  در خصوص فرار دختران از منزل گفت : عواملی مانند خشونت والدین، مشکلات والدین با یکدیگر، منع شدن از برخی خواسته های معقول ، سوء استفاده های جسمی و جنسی، تحقیر و طرد شدن و ایجاد یک شرایط تحمیلی برای نوجوان می تواند زمینه ساز فرار از خانه باشد.

وی به علل فرار دختران از خانه اشاره کرد و گفت : این گروه دختران عموما به دلایلی نظیر فقر، خشونت، محدودیت های غیرمنطقی، آزار دیدگی، رها شدن از سوی اطرافیان به خصوص خانواده و... روی به خیابان ها می آورند و اکثریت آنها به تدریج به دلیل امرارمعاش و همچنین نداشتن سرپناه به کارهایی خلاف هنجارهای اجتماعی روی می آورند.

وی یکی از اقدامات سازمان بهزیستی برای فرار دختران را ایجاد خانه سلامت برای این افراد عنوان نمود و افزود :هدف از ایجاد خانه سلامت  توانمندسازی دختران در معرض آسیب و همچنین فراهم کردن شرایط بازگشت به خانواده با ارائه خدمات تخصصی روان شناسی، مددکاری و پزشکی در استان می باشد که البته اکثر دختران پذیرش شده در این خانه بدسرپرست بوده‌اند و تعداد کمی از آنها مشکل فرار از منزل را داشته‌اند اما با این حال سعی شده تا خدمات مشاوره‌ای و درمانی و روانشناسی لازم به تمامی پذیرش شدگان ارائه شود .

حسینی ادامه داد: سازمان بهزیستی در تلاش است تا شرایط لازم نظیر فراهم کردن زمینه‌های تحصیل، اشتغال و استعدادیابی برای افراد پذیرش شده ایجاد شود تا آنها بتوانند پس از طی مراحلی یا به جمع خانواده باز گردند و یا روی پای خود ایستاده و به زندگی بپردازند .

در رابطه با وظایف خانواده‌ها برای فرزندان خود که پس از فرار از خانه به کانون خانواده باز می‌گردند، تصریح کرد: باید خانواده‌ها به دنبال سرزنش کردن فرزندان خود نباشند و سعی کنند تا شرایط عاطفی مناسبی را برای فرزند خود ایجاد کنند تا دوباره به این رفتار آنان تکرار نشود .

گفتنی است : خط تلفن 123 به صورت شبانه روزی آماده ارئه خدمات به تماس گیرندگان می باشد و همچنین تیم خدمات سیار مرکز اورژانس اجتماعی با حضور خودروهایی که نشان 123 بر روی آنها درج شده در سطح شهر تردد کرده و در مواقع بحرانی به یاری تماس گیرندگان می پردازند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز