معاون عمرانی وزیر کشور؛

جهش و توسعه شهرها تنها با حضور بخش خصوصی امکان دارد

۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۰۹:۲۷:۲۴
کد خبر: ۸۷۵۹۰۱
معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور توسعه و جهش شهرها را در گرو حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ مهدی جمالی نژاد در نشست مشترک شهرداران، دهیاران و اعضای شورای شهر و روستاهای استان از شهرداری های استان بابت کم توجهی به جذب بخش خصوصی انتقاد کرد و گفت: مطمئن باشید شهرها در صورتی توسعه پیدا می کنند که بخش خصوصی را به کار بگیرید.

او با بیان اینکه از زمان تصدی پست معاونت عمرانی وزیر کشور و فعالیت در امور شهرداری ها و دهیاری ها تلاش کردم که برنامه های خود را محقق کنم و در این راه نیز دستاوردهای خوبی کسب شده است، ادامه داد: موضوع قیر برای شهرداری ها، وضعیت استخدامی شهرداران، وصول مطالبات دولتی و پسماند از جمله مواردی است که پیگیری شده است اما در سفر قبل با شهرداران استان وعده کردم که آنها به حضور جدی بخش خصوصی ورود کنند که متاسفانه این امر محقق نشده و از این بابت نیز گله مند هستم.

جمالی نژاد افزود: لازم است شهرداران استان کردستان ریشه های عدم استقبال و جذب بخش خصوصی را پیدا کنند و برای آن چاره اندیشی کنند.

وی اضافه کرد: استان کردستان یک قطعه از بهشت است و با این همه استعداد و پتانسیل نباید حوزه شهری اش دارای چنین مشکلاتی باشد و مطمئنم تا بخش خصوصی واقعی ورود نکند توسعه واقعی اتفاق نمی افتد.

معاون عمرانی وزیر کشور یادآوری کرد: شهرداری ها باید به فکر درآمد پایدار برای خود باشند و روی پای خود بایستند و بدانند که شهرداری ها یک نهاد عمومی خصوصی هستند.

جمالی نژاد با بیان اینکه سال گذشته یکی از سخت ترین سالها برای شهرداری ها و دهیاری های کشور بود افزود: در سال جاری و با وجود همه مشکلات اقتصادی و با حمایت دولت سال خوبی را برای شهرداری ها  و دهیاری ها پیش رو خواهیم داشت.

وی در پایان اضافه کرد: شهرداری های زیر 50 هزار نفر جمعیت هر کدام یک پروژه درآمدزا برای شهر معرفی و اجرایی کنند و مانیز بصورت پلکانی و با پیشرفت کار به آنها کمک اعتباری خواهیم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز