فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور:

بزودی تجهیزات انفرادی با کیفیت تحویل محیط بانان خواهد شد

۱۳۹۸/۰۵/۰۷ - ۱۴:۳۶:۵۱
کد خبر: ۸۷۷۴۴۱
بزودی تجهیزات انفرادی با کیفیت تحویل محیط بانان خواهد شد
جمشید محبت خانی در مراسم تقدیر از محیط بانان گفت: ولادت امام رضا(ع) به عنوان روز آهو نامگذاری شده تا فرصتی باشد برای تقدیر از تلاش های این قشر زحمت کش که به صورت شبانه روزی مشغول حراست از طبیعت و حیات وحش ایران هستند.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور افزود: محیط بانی شغل بسیار سخت و طاقت فرسایی است و تمام کسانی که لباس مقدس محیط بانی را به تن دارند عاشقانه و با آگاهی این شغل را انتخاب کرده اند.

وی  با بیان اینکه در تلاش هستیم در تقویم رسمی کشور ولادت امام رضا(ع) به عنوان روز محیط بان درج شود، خاطر نشان کرد: محیط بانان امانتداران نسل های آینده هستند و باید همگان در حفاظت از محیط زیست محیط بانان را یاری کنند.

جمشید محبت خانی تاکید کرد: موضوع محیط زیستی موضوع فرا مرزی است و امروزه شاهد این هستیم که برخی از آلودگی های زیست محیطی سوغات کشورهای دیگر است و تبعات ناشی از آن گریبانگیر ماست.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه نباید به بهانه توسعه محیط زیست را تخریب کرد، گفت: محیط زیست در معرض تهدید جدی است و باید به موضوع محیط زیست به صورت ویژه توجه کرد و در این زمینه آموزش نقش اساسی دارد که محیط بانان باید در آموزش محیط زیست بیش از گذشته فعال باشند.

محبت خانی افزود: محیط بانان معلمان فرهنگی سازمان حفاظت محیط زیست هستند و در تلاش هستیم در سال 1398 حضور محیط بانان آموزش دیده در مدارس هم از لحاظ کمیت و هم از لحاظ کیفیت افزایش پیدا کند تا در آینده با آموزش های لازم 80 میلیون محیط بان در کشور داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: امروزه بحران آب در کشور ما جدی است وبرخی از استانها درگیر این موضوع هتند که علاوه بر کمیت در کیفیت آب نیز کشور با مشکلاتی مواجه است و فقط مشارکت همگانی می تواند در بهبود وضعیت موجود موثر باشد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه  در تلاش هستیم تجهیزاتی که به محیط بانان تحویل می شود دارای کیفیت مناسب باشند،گفت: بزودی تجهیزات انفرادی با کیفیت بهتر از گذشته تحویل محیط بانان می شود.

محبت خانی ادامه داد: جهت رفع مشکلات محیط بانان با پیگیری های صورت کلیه تمامی محیط بانان از اول تیرماه سال جاری بیمه جامع محیط بانان هستند و درخواست ما از ادارات حفاظت محیط زیست استانها ارسال سریع و صحیح اطلاعات محیط بانان جهت انجام امورات مربوط به بیمه است .

وی افزود: علی رغم سختی های شغل محیط بانی حقوق و مزایای دریافتی محیط بانان اختلاف فاحشی با شغل های مشابه در سایر دستگاهها دارد و تلاش می کنیم حقوق محیط بانان با حقوق پرسنل نیروهای مسلح همسان سازی شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: 140 نفر محیط بان شهید برای حفاظت از محیط زیست جان خود را فدا کرده اند که به عبارتی می توان گفت  5 درصد از کل محیط بانان محیط زیست کشور شهید شده اند و 305 نفر از محیط بانان کشور جانباز شده و به تیر خورده اند و با این شرایط همچنان در شغل محیط بانی مشغول کار هستند.

محبت خانی با بیان اینکه 400 محیط بان کشور قراردادی هستند، خاطر نشان کرد: متاسفانه حقوق دریافتی محیط بانان قراردادی نصف محیط بانان رسمی و پیمانی است که با پیگیری های صورت گرفته در آینده این مشکل با مساعدت مسئولان مرتفع و دریافتی این عزیزان نیز همانند محیط بانان رسمی و پیمانی خواهد بود.

وی با بیان اینکه به زودی 300 محیط بان به تعداد محیط بانان اضافه خواهد شد، افزود: این محیط بانان پس از طی آموزش های تخصصی به استانها اعزام و مشغول فعالیت خواهند شد و به مدت 10 سال متوالی سالی 300 محیط بان به جمع محیط بانان کشور اضافه خواهد شد و علاوه بر این در هر ماه 12 سرباز از نیروی انتظامی جهت خدمت در حوزه محیط بانی معرفی می شوند .

وی در پایان گفت: چالش دیگر حوزه محیط بانی در زمینه تجهیزات خودرویی و موتوری است که موجودی ما پاسخگوی نیاز ها نبوده و با تلاش های صورت گرفته به زودی تعدادی خودرو و موتورسیکلت به استانها تحویل خواهد شد.
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز