رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان:

دف نوای رحمت جزو پنج جشنواره مورد حمایت حوزه هنری است

۱۳۹۸/۰۵/۰۷ - ۱۰:۰۲:۱۴
کد خبر: ۸۷۷۶۴۴
دف نوای رحمت جزو پنج جشنواره مورد حمایت حوزه هنری است
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: دف نوای رحمت یکی از پنج جشنواره مورد حمایت حوزه هنری مرکز توانسته است هنر و فرهنگ آیینی منطقه کردستان را در سطح جهان معرفی و مطرح کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ امین مرادی در نشست هم اندیشی نهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت که در سالن اندیشه سینما بهمن سنندج برگزار شد، گفت: خوشبختانه امروز با تداوم جشنواره و برنامه ریزی های صورت گرفته در دوره های گذشته جشنواره دف نوای رحمت به یک جشنواره درجه یک در سطح بین المللی تبدیل و به عنوان یکی از پنج جشنواره مورد حمایت حوزه هنری مرکز توانسته است هنر و فرهنگ آیینی منطقه کردستان را در سطح جهان معرفی و مطرح کند.

مدیر نهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت افزود: هر ساله سطح کمی و کیفی جشنواره نسبت به دوره قبل ارتقاء یافته و این میسر نمی گردید مگر با همکاری و همفکری صاحب نظران علی الخصوص هنرمندان دف نواز و مولودی خوان استان که هر ساله ما را همراهی کرده اند.

او افزود: این جشنواره توانسته است در کنار معرفی کردستان به عنوان پایتخت دف جهان در خصوص توجه به اقتصاد هنر نیز گام بردارد و هرساله در ایام برگزاری این جشنواره، با توجه به حضور دف نوازان سراسر کشور و علاقه مندان هنر دف نوازی ضمن افزایش توریسم فرهنگی اقتصاد دف سازان استان نیز رونق بسیار خوبی را پیدا می کند.

مرادی گفت: در این دوره ضمن توجه به کیفیت بخش مسابقه در بخش جنبی نیز اتفاقات بسیار خوبی را پیش بینی شده است، از جمله اجرای گروه های موسیقی از هند، پاکستان، عراق و گروه های موسیقی محلی و مقامی نواحی مختلف ایران که در دو شب به اجرای برنامه می پردازند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان توجه به حفظ اصالت دف در کنار تقویت دوستی ها را بسیار مهم دانست و گفت: تجلیل از هنرمندان برجسته موسیقی استان و پیشکسوتان عرصه دف و مولودی خوانی را از برنامه هایی است که هر ساله به انجام رسیده است و در این دوره نیز این موضوع تداوم خواهد یافت.

وی گفت: در بخش داوری مقدماتی ترکیبی از جوانان و پیشکسوتان عرصه دف و مداحی مد نظر است و امید است پس از جمع بندی  صورت گرفته براساس رزومه های افراد شاهد معرفی چهره هایی جوان و توانمند در بخش انتخاب آثار که شاید سخت ترین و حساس ترین بخش نیز است ، خواهیم بود .

مرادی گفت: در این دوره آقای مهدی احمدی به عنوان دبیر هنری و آقای کژوان ضیاء الدینی به عنوان مسئول کمیته علمی در کنار دیگر همکاران دراستان و مجموعه متخصص از همکاران مؤسسه سپهر جشنواره ها و رویدادهای هنر (سپهر سوره هنر) به عنوان متولی برگزاری جشنواره های هنری و فرهنگی حوزه هنری فعالیت خود را آغاز کرده است و تاکنون شاهد استقبال بسیار خوبی از این جشنواره بوده ایم.

وی بر ضرورت همکاری استان علی الخصوص دف نوازان استان در این رویداد مهم فرهنگی وهنری تأکید نمود وگفت : نقد سازنده و پیشنهادات هنرمندان در خصوص برگزاری این جشنواره بین المللی سبب ارتقای سطح جشنواره می گردد و امیدواریم شاهد برگزاری شایسته این جشنواره در استان باشیم.

گفتنی است، نهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت 22 تا 24 مرداد در سنندج برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز