فرماندار مهریز:

هنوز فرهنگ به یک دغدغه عمومی تبدیل نشده است

۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۱۱:۵۹:۵۲
کد خبر: ۸۷۸۳۳۳
هنوز فرهنگ به یک دغدغه عمومی تبدیل نشده است
فرماندار شهرستان مهریز در نشست با مسولان امر به معروف پایگاه های این شهرستان، بیان داشت: مطالبات فرهنگی در بین عموم افراد و نگاه اجرایی توسط مسئولان به امر فرهنگ کمتر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مهریز،  رضا زارع زاده فرماندار مهریز در نشست با مسولان امر به معروف پایگاه های شهرستان مهریز با اشاره به سخنان رهبری در خصوص آسیب های اجتماعی گفت: تغییر سبک زندگی باعث وجود آسیب های زیادی به زندگی انسان ها شده است که باید با توجه به آنها زندگی خود را به سبک زندگی اسلامی تغییر دهیم.

وی ادامه داد: بعضی از آسیب ها با توجه به شدت و ضعف در سطح شهرستان مهریز تغییر می کند یعنی می تواند آن آسیب به طور کلی از بین برود یا اثر آن کمتر شود یا به طور دائمی باقی بماند و در شهرستان به در اولویت باقی بماند.

زارع زاده با بیان اینکه فرهنگ از اهمیت ویژه ای در زندگی هر فرد برخوردار است تصریح کرد: فرهنگ یک عنصر بخشی نیست بلکه باید همه عناصر جامعه درگیر آن باشند متولی اجرای آن همه دستگاه های دولتی، شرکت ها، کارخانه جات، بسیج و عموم مردم  هستند و هرکدام به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه کارهای فرهنگی در بلند مدت بازدهی لازم را می دهد باید با امیدواری و پشتکار فراوان به انجام آنها پرداخت و در مورد آسیب های اجتماعی هم به همین صورت است.

فرماندار مهریز گفت: متأسفانه امروزه مطالبات فرهنگی در بین عموم افراد و نگاه اجرایی توسط مسئولان به امر فرهنگ کمتر است. بنابراین هنوز به صورت یک دغدغه برای همه افراد تبدیل نشده است.

زارع زاده ادامه داد: باید با همکاری و انسجام بیشتر کارهای درون سازمانی و ریشه ای تر در خصوص آسیب های اجتماعی و فرهنگ سازی انجام شود.

 

مطالبه گیری نشانه پویایی  شهرستان مهریز است

همچنین مهدی حسن زاده دادستان مهریز  گفت: باید مبنا و هدف ها در حل آسیب ها مشخص باشد که در نتیجه می توان به نشاط، امید و رسیدن به هدف مورد نظر دست یافت.

وی ادامه داد: هر آسیب اجتماعی باید توسط مردم دیده و گزارش داده شود و برای آنها به صورت یک مطالبه مهم و دغدغه مند باشد که می تواند در حل و شناسایی آن آسیب مفید واقع شود.

حسن زاده افزود: وظیفه مسئولین در خصوص گزارش دهی افراد اولویت بندی و اقدام مناسب در خصوص آن آسیب  است.

وی تصریح کرد: مردم باید به صورت تشکلاتی به مطالبه گیری آسیب های اجتماعی فرهنگی و اقتصادی بپردازند که این مطالبه گیری ها نشانه پویایی  شهرستان مهریز است.

در پایان حاضرین به بیان آسیب های اجتماعی شهرستان مهریز از جمله پوشش، فروش مانتوهای نامناسب، هزینه های بالای اجاره مسکن و بکارگیری نیروی بومی در کارخانه های شهرستان مهریز پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز